اقتصاد

  |  

در پی وقوع طوفان ایدا، ذخایر استراتژیکی نفتی آمریکا دچار کمبود شده است !

ایالات متحده آمریکا برای کاهش فشار در افزایش قیمت بنزین و همچنین دسترسی بهتر مردم به آن، به بعضی از شرکت ها اجازه استفاده از ذخایر استراتژیکی نفت را داده است.

بعد از وقوع طوفان ایدا، همچنان بیشتر سکو های تولید کننده نفت در خلیج مکزیک بسته هستند از همین رو ایالات متحده آمریکا اجازه برداشت از ذخایر استراتژیکی نفت خام را به دومین پالایشگاه واقع در ایالت لوئیزیانا داده است.

با اعلام رسمی از سوی وزارت انرژی در آمریکا، 300 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه پلاسید و 1.5 میلیون بشکه نفت خام به شرکت اکسون موبیل تعلق خواهد گرفت و این شرکت ها باید طی دو الی سه ماه نفت خام دریافتی را با مقدار اضافه تر بازگردانند.

تقریبا مقدار یک پنجم ظرفیت فرآوری نفت خام در آمریکا را پالایشگاه های لوئیزیانا در اختیار دارند اما اکنون آنها هم دچار کمبود سوخت شده اند که موجب افزایش قیمت برای بنزین در سراسر آمریکا شده است. از طرفی هم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یعنی جو بایدن بیان کرده است که تمام توان خودش را برای کاهش فشار در رابطه با افزایش قیمت بنزین و همچنین دسترسی راحتر مردم به این سوخت به کار خواهد گرفت.

دست کم سه شرکت بزرگ در ایالات متحده به طور معمول نفت خام خود را از سکوی نفتی در خلیج مکزیک تهیه می کردند اما اکنون مجبور شده اند برای پیدا کردن این منبع دست به جستجو بزنند و یا خرید های خود را از مناطق دیگر انجام دهند که عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت می باشد.

طوفان ایدا باعث شده تا حدود 12 درصد از ظرفیت های فرآوری نفت خام در ایالات متحده آمریکا با کمبود مواجه و یا به طور کلی متوقف شوند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved