اقتصاد

  |  

در سال 2022 اقتصاد جهان به 100 تریلیون دلار خواهد رسید !

براساس افزایش تولید ناخالصی های داخلی ناشی از بهبودی وضعیت شیوع ویروس کرونا، پیش بینی می شود که اقتصاد جهانی برای اولین بار در سال آینده میلادی 100 تریلیون دلاری شود.

طبق پیش بینی های انجام شده در گذشته، سال 2024 برای اقتصاد جهانی رشد بزرگی تلقی می شد. اما اکنون مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری اطلاعات جدیدی از وضعیت اقتصادی دنیا به ما داده است.

این مرکز که در شهر لندن به فعالیت می پردازد چنین اظهار نظر کرده : هرچه وضعیت شیوع ویروس کرونا رو به بهبودی برود، تولید ناخالص داخلی در کشور ها نیز افزایش پیدا می کند. هرچند در برخی کشور ها شاهد به وجود آمدن تورم های سنگین و افزایش روز افزون آنها هستیم. تورم های پیش آمده می تواند اقتصاد جهان را راکد و یا حتی با رکود مواجه کند. بزرگ ترین چالش پیش رو برای جهش اقتصادی، مقابله صحیح با همین تورم هاست.

نایب رئیس مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری، داگلاس مک ویلیامز در ادامه گفت : اگر مسئولان در رابطه با کنترل تورم اقدامات لازم را انجام بدهند، تا سال 2022 میلادی شاهد یک رشد بزرگ اقتصادی در جهان خواهیم شد اما اگر در این راه موفق نباشند، باید منتظر یک رکود اقتصادی در سال های 2023 الی 2024 باشیم.

براساس پیش بینی های جدید این مرکز تحقیقات، اقتصاد چین در سال 2030 با سبقت گرفتن از آمریکا به اقتصاد برتر جهان تبدیل خواهد شد. همچنین انگلستان و آلمان نیز در سال های آینده از کشور هایی همچون فرانسه و ژاپن پیشی خواهند گرفت.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved