اقتصاد

  |  

در بازار جهانی تلفن های هوشمند، شیائومی پیشتاز است

شیائومی چین توانسته با در برگرفتن 17 درصد سهم از صادرات تلفن های هوشمند، رقیب خود یعنی شرکت اپل را که 14 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد، پشت سر بگذارد.

در حال حاضر و در سطح جهان شرکت چینی شیائومی دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند است که اخیرا توانسته با 3 درصد سهم بیشتر از شرکت اپل پیشی بگیرد.

در حال حاضر در رتبه اول شرکت سامسونگ با 19 درصد سهم در رتبه ی اول قرار دارد و بعد از آن شرکت شیائومی است که سهم صادرات گوشی های هوشمند خود را در سه ماهه ی دوم سال 2021 به 17 درصد رسانده و در رتبه ی سوم هم شرکت اپل با داشتن 14 سهم قرار گرفته است.

اما بالا رفتن 4.1 درصدی سهم فروش این شرکت چینی در روزهای اخیر در پی افزایش 83 درصدی صادرات آن ها به آمریکای لاتین و همچنین غرب اروپا می باشد. اما رقبای آن یعنی سامسونگ و اپل به ترتیب 15 درصد و 1 درصد افزایش فروش داشته اند.

از دیگر دلایل پیشرفت و افزایش سهم فروش شرکت شیائومی می توان به پایین بودن میانگین قیمت گوشی های هوشمند آن ها در مقایسه با اپل و سامسونگ اشاره کرد که در مقایسه با سامسونگ 40 درصد و در مقایسه با اپل 75 درصد ارزانتر است.

البته این شرکت چینی تنها تسلط خود را در بازارهای گوشی های هوشمند به اتمام نخواهد رساند و در حال حاضر با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری می خواهد به حوضه ی خودرو های الکتریکی نیز وارد شود.
 

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved