دانش

  |  

خوردن شیر زیاد در دوران کودکی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد !

براساس تحقیقات جدید، مصرف بیش از اندازه شیر گاو و لبنیاتی مانند کره، ماست ، پنیر و بستنی در سنین زیر 15 سال می تواند خطر تخریب خود ایمنی سلول های بتا که وظیفه تولید انسولین در پانکراس را دارد افزایش دهد.

پژوهشگران در سوئد و موسسه کارولینسکا با مطالعات جدید دریافتند که مصرف روزانه 2 الی 3 لیوان شیر در روز در دوران کودکی با خطر ابتلا به دیابت نوع یک در ارتباط است.

در رابطه با دیابت نوع یک باید بدانید که این نوع از بیماری مادام العمر و در صورت عدم کنترل و درمان می تواند خطرآفرین باشد چرا که سبب آسیب رسیدن به ارگان های بدن نظیر چشم ها، پاها، قلب و کلیه می شود.

حال دانشمندان بر روی عوامل و رژیم های غذایی مرتبط با دیابت نوع اول مطالعه کردند، آنها تحقیقات خود را حتی در دوران پیش از تولد و رژیم های غذایی موثر مادر در دوران بارداری، دوران نوزادی، کودکی و شیرخوارگی را نیز بررسی کردند.

نتایج این تحقیقات نشان داد، کودکان زیر 15 سال که در روز بیش از 3 لیوان شیر گاو و لبنیات (پنیر، ماست، بستنی و کره) مصرف می کنند در مقایسه با کودکانی که شیر و لبنیات کمتری مصرف می کنند، 78 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع یک قرار می گیرند.

سرپرست این تحقیقات خاطرنشان کرد رژیم های غذایی چه در دوران بارداری و چه کودکی می تواند تاثیر بسزایی در ابتلا به دیابت نوع اول داشته باشد اما همچنان نتایج تحقیقات نیازمند مطالعه بیشتر می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved