دانش

  |  

خوردن ترشی برای کدام دسته از افراد قدغن است؟

ترشی به عنوان یک خوراکی خوشمزه در کنار وعده های غذایی است اما همه افراد نباید در کنار غذایشان از ترشی استفاده کنند، به عنوان مثال افرادی که دارای التهاب مری هستند.

براساس توصیه پزشکان، ترشیجات برای بسیاری از افراد واقعا مضر است و باید از آنها پرهیز کنند. پزشکان افرادی را که اسید معده شان زیاد است و ایجاد ریفلاکس می کند و یا کسانی که دارای التهاب مری (بازگشت اسید معده به سمت مری) هستند را از خوردن ترشیجات منع می کنند.

البته آن دسته از افرادی که درای ریفلاکس معده هستند علاوه بر پرهیز از ترشیجات، از تمامی مواد ترشی هم باید دوری کنند مانند : مرکبات ترش، لواشک و غیره، چرا که استفاده از این خوراکی ها برای این بیماران چیزی به جز تشدید علامت های ریفلاکس در پی نخواهد داشت.

همچنین پزشکان خاطرنشان کردند که افرادی که دارای زخم معده و یا زخم اثنی عشر هستند هم ترشیجات را کنار بگذارند.

معمولا برای بیماران دارای زخم معده و یا زخم اثنی عشر دارویی تجویز می شود که از میزان ترشح اسید معده بکاهد تا زخم سریعتر بهبود پیدا کند اما مصرف ترشیجات و یا خوراکی های اسیدی نه تنها کمکی به بهبود زخم نمی کند بلکه وضعیت زخم بدتر هم خواهد شد.

افراد دارای سوء هاضمه و بیماران مبتلا به نشانگان روده تحریک پذیر هم باید از صرف ترشیجات دست بکشند چرا که با خوردن مواد ترش فقط و فقط اوضاع را بدتر خواهند کرد.

براساس تحقیقات صورت گرفته، محققان دریافتند که ترشیجات هایی که کهنه باشند و زمان زیادی از ساخت آنها گذشته باشد، به دلیل وجود قارچ در آنها، می توانند سرطان زا باشند. همچنین با گذر زمان، نیترات موجود در ترشی بالا رفته که برای سلامت بدن انسان بسیار خطرناک می باشد.

در ضمن به یاد داشته باشید که در ترکیب اکثر ترشیجات از فلفل استفاده شده و مزه ی تندی آنها هم به خاطر وجود فلفل است، پس اگر کوچکترین ناراحتی هایی در دستگاه گوارش خود دارید از خوردن این نوع خوراکی ها جدا خودداری کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved