دانش

  |  

خوراکی که خاصیت های زیادی دارد اما سبب اضافه وزن می شود !

شاید تا به امروز در رابطه با کاکائو تنها مضرات آن را شنیده باشیم، اما باید بدانید که این خوراکی به عنوان یک آنتی اکسیدان، خاصیت ضد التهابی و بسیاری ویژگی های دیگر دارد.

همه می دانیم که مصرف بی رویه کاکائو برای بدن دردسر ساز خواهد بود. از چاقی و اضافه وزن گرفته تا پوسیدگی دندان ها همگی مضرات خوردن این خوراکی خوشمزه است اما این خوراکی تنها نکات منفی برای بدن ندارد.

کاکائو می تواند جریان خون را تنظیم کند و سرعت تکثیر سلول های سفید در بدن را نیز افزایش دهد. شکلات تلخ به دلیل خالص بودن می تواند به قلب و عملکرد رگ های خونی در بدن کمک بزرگی کند. البته در نظر داشته باشید که مصرف روزانه یک قاشق مربا خوری برای این امر کافی است و اگر بی رویه و بیش از اندازه از کاکائو مصرف کنید نتیجه معکوس خواهد داشت.

کاکائو یک آنتی اکسیدان ضد التهابی است و مصرف آن ترشح هورمون‌های کورتیزول و اپینفرین را سرعت می بخشد، از این رو مصرف آن سبب آرامش در بدن و مغز می شود. هرچه درگیری های ذهنی در مغز کمتر باشد میزان تولید هورمون اندروفین نیز افزایش پیدا می کند. این هورمون به عملکرد های شناختی و حافظه در مغز کمک کرده و در نتیجه سرعت عکس العمل در مغز افزایش پیدا می کند.

همچنین این خوراکی چاق کننده می تواند برای پوست به عنوان یک محافظ عمل کرده و با آنتی اکسیدانی که دارد پوست را از اثرات منفی نور خورشید و یا ترک های پوستی در امان نگه دارد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved