دانش

  |  

خوراکی هایی که برای نابودی دندان ها ار آن ها یاد می شود !

برای داشتن دندان های سالم علاوه برمسواک زدن مکرر، استفاده از نخ دندان و دهانشویه امری ضروری ست چرا که مصرف بعضی از خوراکی باعث نابودی آن ها می شود.

حتما توصیه های پزشکی در رابطه با محافظت دندان ها با استفاده از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه را شنیده اید اما باید این را هم بدانید که رعایت رژیم غذایی هم می تواند به شما کمک کند.

در ادامه به معرفی چند خوراکی که باعث آسیب زدن به دندان های شما می شود می پردازیم :

- نوشابه را تقریبا همه دوست داریم اما این نوشیدنی خوشمزه علاوه براضافه وزن یکی از مهم ترین عوامل ضربه به دندان هاست چرا که با وجود اسید و قند فراوان باعث خرابی و فرسایش مینای دندان ها و همچنین ایجاد حفره دندانی می شود.

- بدون شک آب نبات ها خوراکی های محبوب و پراستفاده ای در میان وعده های ما هستند اما این دسته از خوراکی ها هم به دلیل وجود شکر بسیار هم چنین به خاطر بافت خاصی که دارند مانند تافی ها به دندان ها می چسبند و موجب آسیب به مینای دندان ها می شود.

- نان های سفید هم چندان دوست دندان هایمان نیستند چرا که با کربوهیدرات بالای خود به دندان ها می چسبند و یا در دهان باقی می مانند و ایجاد پوسیدگی می کنند.

- آبمیوه ها هم دست کمی از نوشابه ها ندارند و دارای قند بسیار و اسید آبمیوه هستند که واقعا دوست دندان هایمان نیستند.

- اما در آخر میوه های خشک هستند که با وجود ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر بسیار و البته چسبندگی خود به سطح دندان ها باعث به وجود آوردن شرایط مناسب برای باکتری هایی می شوند که باعث فرسایش و حفره دندان می‌شوند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved