دانش

  |  

خوراکی های خطرناک برای کبد آقایان !

کبد در بدن عضوی حیاتی به شمار می رود اما مصرف بیش از اندازه موادی که دارای قند هستند اصلا توصیه نمی شود چرا که این خوراکی ها حتی به کبد سالم هم آسیب وارد می کنند.

طی تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران انگلیسی، مصرف بیش از اندازه مواد قندی در رژیم های غذایی سبب افزایش چربی های مضر و ناسالم در گردش خون و همچنین کبد می شود. به علاوه مصرف بی رویه این مواد خوراکی می تواند نوع سوخت و ساز و فعالیت های اینگونه از چربی ها را در بدن به طور کل تغییر دهد تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

در حالت کلی انباشته شدن چربی های افراطی در کبد انسان خطرآفرین و تهدیدی بزرگ برای سلامت بدن می باشد. پزشکان به سطح بالای چربی های افراطی در کبد "بیماری کبد چرب غیر الکلی" نیز می گویند.

پژوهشگران انگلیسی با انجام آزمایشات بر روی مردان میانسالی که دارای چربی افراطی کم و زیاد در کبد خود بودند به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

در طی این آزمایش، دو نوع رژیم غذایی به این افراد داده شد که یک نوع آن تقریبا عاری از مواد قندی بود و دیگری دارای مواد قندی با مقادیر بالا بود.

نتیجه بدست آمده از این آزمایش نشان داد، مردان میانسالی که به بیماری کبد چرب غیر الکلی دچار بودند با مصرف رژیم های غذایی دارای مواد قندی زیاد، سوخت و ساز چربی های افراطی در کبد را تغییر و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و یا سکته های مغزی و قلبی را افزایش دادند. از طرفی دیگر افرادی که کبد نسبتا سالم تری را داشتند هم با نتیجه ای مشابه همراه بودند که نشان دهنده این است، مواد قندی و مصرف بی رویه آنها در رژیم های غذایی بسیار خطرناک خواهد بود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved