دانش

  |  

خستگی خود را با این مواد غذایی به سرعت رفع کنید !

معمولا پس از یک روز طولانی و پر مشغله خستگی چیز کاملا طبیعی است اما اگر این احساس خستگی برای شما همیشگی شده مشکل از رژیم غذایی شما می باشد.

در این مقاله سعی داریم تا چند خوراکی خوشمزه و در عین حال مفید برای رفع خستگی را برایتان معرفی کنیم.

برای اینکه سطح قند خون شما تنظیم باشد تا احساس سبکی و تازگی کنید باید کربوهیدرات هایی پیچیده همانند دانه های کامل غلات که در جو و برنج قهوه ای یافت می شود مصرف کنید تا این کربوهیدرات ها به آرامی بسوزند و قند خون شما را تنظیم کنند.

برای افزایش انرژی در روز باید به سراغ اسیدهای چرب اشباع نشده هم بروید که در آجیل ها می توانید آن ها را پیدا کنید. همچنین با اسیدهای آمینه ای که در آجیل وجود دارد سطح انتقال دهنده های عصبی شما هم بهبود بخشیده می شود.

خوراکی بعدی که باید از وجود آن مطلع باشید که اتفاقا خیلی هم مغذی است دانه های چیا می باشد. با اینکه اندازه ی آن ها خیلی کوچک است اما این دانه های شگفت انگیز شامل منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند که انرژی شما را به طور کامل تامین می کنند. همچنین این دانه ها با دارا بودن مقادیر زیادی از کلسیم و ویتامین B از اضطراب های شما در طول روز هم می کاهد.

در پایان از خوردن اسفناج هم غافل نشوید که این سبزی با داشتن مقدار زیادی از منیزیم می تواند ماده ی مغذی و معدنی آدنوزین تری فسفات را تولید کند که خود منبعی از انرژی است. علاوه بر آن اسفناج با دارا بودن پتاسیم فراوان به انتقال مواد معدنی به سلول ها سرعت می بخشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved