اقتصاد

  |  

تورم در انگلیس ادامه دار و البته نگران کننده است !

بانک مرکزی انگلستان از بابت افزایش تورم به 4.2 درصد و روند افزایشی آن در این کشور ابراز نگرانی کرده چرا که در 10 سال اخیر این میزان تورم در بریتانیا بی سابقه بوده است.

ترس از افزایش تورم در انگلستان بیش از پیش حس می شود، حتی ریاست بانک مرکزی انگلیس هم از این بابت ابراز نگرانی کرد.

پیش از این براساس هدف گذاری های رسمی توسط دولت این کشور، میزان تورم در سه ماهه دوم سال میلادی آینده حدود 2.5 درصد تخمین زده شده بود اما اکنون به نظر می رسد بانک مرکزی انگلیس این عدد را دو برابر این میزان می داند.

اصلی ترین دلایل این افزایش تورم، بحران انرژی در قاره اروپاست که مدتی ست به وجود آمده و سبب شده تا اقتصاد قاره سبز به هم بریزد و دیگر دلیل آن مشکلات زنجیره عرضه است که توسط بحران های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به وجود آمده است.

اندرو بیلی در ادامه متذکر شد، چانه زنی در رابطه با حقوق های پرداختی در بازار کار نیز دیگر نگرانی حال حاضر اقتصاد این کشور است چرا که این اتفاق تاثیرات خودش را در روند نرخ تورم خواهد گذاشت.

این مقام مسئول افزایش نرخ بهره را بهترین راه حل برای جلوگیری از افزایش تورم می داند و پیش از این در اواخر ماه اکتبر نیز گفته بود باید نرخ بهره از 0.1 درصد افزایش پیدا کند در غیر این صورت تاجران و سرمایه داران متحمل ضرر، و شرایط برای آنها دشوار خواهد شد.

اکنون نرخ تورم در انگلستان به عدد 4.2 درصد رسیده، عددی که در طول 10 سال گذشته شاهد آن نبودیم. از این رو انتظار می رود بانک مرکزی این کشور در ماه آینده نرخ بهره را افزایش دهد تا از روند افزایشی تورم به وجود آمده بکاهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved