اقتصاد

  |  

تنها 10 درصد از سکه های بیت کوین برای استخراج باقی مانده است !

جدیدترین اخبار در دنیای ارز های مجازی حاکی از آن است که اولین و محبوب ترین رمزارز جهان تنها 10 درصد دیگر منابع برای استخراج دارد.

طبق خبری که توسط یک منبع آماری برای ارز های بلاک چین منتشر شده است، 90 درصد از سکه های دیجیتالی بیت کوین توسط ماینر ها در سراسر جهان استخراج شده و تنها 10 درصد دیگر از آن برای استخراج باقی مانده است.

اگر سقف تعداد بیت کوین را 21 میلیون سکه دیجیتالی در نظر بگیریم، باید بگوییم که تقریبا 18.89 میلیون از آن در حال حاضر در دست افراد در حال خرید و فروش است. این ارز دیجیتالی برای اولین بار در سال 2009 توسط ماینر ها استخراج شد و اکنون تقریبا 12 سال از استخراج اولین سکه از آن می گذرد و همچنان این رمزارز، روزگار پر فراز و نشیب را طی می کند.

در ابتدا با استخراج 10 درصد از بیت کوین در سال 2010، افراد تنها قادر به فروش این سکه ها با قیمت 0.1 دلار بودند اما رفته رفته ارزش این سکه ها بیشتر شد تا جایی که در سال 2012، پس از استخراج حدود 50 درصد از آن، ارزش این رمزارز به بیش از 7.5 دلار برای هر سکه رسیده بود.

بیت کوین در سال میلاری جاری با رسیدن به رکورد 69 هزار دلار در مدتی نه چندان زیاد، نتوانست در برابر عواملی نظیر سویه جدید ویروس کرونا و تشدید برخی نظارات از جانب کشور ها، دوام بیاورد و اکنون به نسبت 69 هزار دلار با 28 درصد کاهش ارزش قیمت همراه بوده است. هر سکه بیت کوین در روز دوشنبه ساعت 10:06 به وقت گرینویچ، 48.746 دلار معامله شده است.

براساس تخمین های صورت گرفته توسط برخی تحلیلگران ارز های مجازی، سکه های باقی مانده از بیت کوین تا سال 2140 همگی استخراج خواهند شد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved