دانش

  |  

تنها 1 گرم از این خوراکی ها می تواند طول عمر شما را بالاتر ببرد

پژوهشگران با انجام مطالعاتی به اهمیت مصرف اسیدهای چرب گیاهی پی بردند و استفاده از این خوراکی ها جهت کاهش احتمال مرگ و میر را ضروری دانستند.

درست است که چربی ها می توانند برای بدن مضر باشند اما نه همه ی آنها !. بدن ما انسان ها در بیشتر مواقع برای تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز باید از چربی ها استفاده کند.
در این میان یک نوع چربی وجود دارد که به صورت طبیعی بدن آن را تولید نمی کند اما به آن نیاز دارد و تنها راه دریافت این اسید چرب امگا 3 که آلفا لینولنیک اسید (ALA) نام دارد، استفاده از رژیم های غذایی گیاهی می باشد.

اسیدهای چرب امگا 3 عمدتا در بدن تولید انرژی و یا وظیفه محافظت از ساختارهای سلولی را برعهده دارند. اما به گفته محققان مصرف رژیم های غذایی که دارای مقادیر بالایی از ALA هستند، ریسک مرگ و میر را کاهش می دهند. به گفته آنها مصرف هر 1 گرم از این نوع اسیدهای چرب امگا 3 در طول یک روز می تواند خطر مرگ ناشی بیماری های قلبی را تا 5 درصد کاهش دهد.

اما اسیدهای چرب امگا 3 از چه خوراکی های بدست ما خواهند رسید ؟

پژوهشگران می گویند برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 باید به سراغ منابع چربی های اشباع نشده برویم. برای مثال : آجیل ها و دانه هایشان، روغن های گیاهی منابع اصلی چربی های غیر اشباع هستند که روغن کانولا، سویا، دانه کتان و گردو نیز زیرمجموعه آنها هستند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved