دانش

  |  

تماشای بیش از اندازه تلویزیون خطر بروز سکته مغزی را افزایش می دهد !

طبق یافته های جدید محققان، نگاه کردن بیش از اندازه به تلویزیون و یا مانیتور کامپیوتر ها برای افراد زیر 60 سال خطر افزایش سکته مغزی را همراه خواهد داشت.

طبق نتایج جدیدی که توسط محققان در دانشگاه کلگری کانادا به دست آمده است، نداشتن فعالیت بدنی و کم تحرکی برای بدن انسان خطر آفرین است و ممکن است افزایش خطر سکته ی مغزی را در پی داشته باشد.

طی انجام یک آزمایش توسط محققان بر روی 143 هزار نفر بزرگسال که فاقد هرگونه سابقه ای در زمینه ی سکته ی مغزی، بیماری های قلبی و یا سرطان بودند، نتایج جدیدی بدست آمده است.

این نتایج تفاوت افراد بالای 60 سال و زیر 60 سال را نشان می دهد، در حقیقت افرادی که زیر 60 سال هستند روزانه با اختصاص دادن 8 ساعت از وقت خود به بی تحرکی و نگاه کردن به تلویزیون و یا صفحه مانیتور کامپیوترها، ریسک سکته ی مغزی را بیش از 4 برابر بیشتر از افرادی که حداقل 4 ساعت در روز بدون فعالیت هستند، می پذیرند.

در هرصورت پزشکان و محققان توصیه می کنند فعالیت و تحرک را به ویژه در سنین بالا از یاد نبرید چرا که نقش بسزایی در سلامت بدن انسان ایفا می کند. همچنین آمار ها نشان می دهد از هر 10 سکته ی مغزی، 9 عدد از آنها بدلیل کمبود فعالیت بدن و بی تحرکی بوده است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved