دانش

  |  

تصمیم به غرق کردن سرورها در حمام مایع غوطه ور توسط مایکروسافت

شرکت بزرگ مایکروسافت هم بالاخره سرورهای خود را در حمام مایع جهت عملکرد بهتر و بهینه سازی در مصرف انرژی غوطه ور می کند.

با اینکه شیوه ی غوطه ور کردن سرورها درون حمام مایع فرآیند جدیدی نیست و شرکت های مختلف سال هاست که برای بازدهی بهتر سرورهای خود این روش را در پیش می گیرند، مایکروسافت هم با اعلام اینکه این شرکت در حال حاضر جزو اولین شرکت هایی است که از خدمات ابری پشتیبانی می کند و از این سیستم خنک کننده ی دو مرحله ای که غوطه ور کردن سرور در حمام مایع می باشد بهره می برد. 

اما روش کار این شیوه به این صورت است که مایعی که سرورها در آن فرو برده می شوند یک مایع غیر رسانا و تشکیل شده از فلوئورکربی است که با غرق کردن سرورها این مایع با قرار گرفتن در مجاورت این قطعات قادر است گرما را ار آن ها خارج کند. لازم به توضیح است که این سیستم خنک کننده نیاز به هیچ انرژی برای به حرکت درآوردن مایع ندارد و نیازی به چیلر برای متراکم سازی مایع نیست چرا که هنگام رسیدن مایع به دمای 50 درجه سلیوس (120 درجه فارنهایت) متراکم و دوباره به حالت مایع بر میگردد و اینگونه تا حد بالایی از هزینه ها کاسته می شود.

این روش در واقع مورد استفاده ماینر های ارز های دیجیتالی بوده است که با استفاده از آن دستگاه های خود را خنک می کردند و حال شرکت بزرگ مایکروسافت هم با ارزیابی این روش برای به حداقل رساندن انرژی و هزینه و رساندن کیفیت به حداکثر این شیوه را درپیش گرفته چرا که حجم بالای سرورها و درخواست های مشتریان مدیریت بهینه را می طلبد.

البته تمام شرکت ها از این روش استفاده نمی کنند و اکثرا از هوا برای خنک سازی قطعات دیتاسنتر خود استفاده می کنند اما در این روش به طبع مصرف انرژی و به خصوص مصرف آب بسیار بالا است. ضعف دیگر این روش در فضای قرار گرفتن قطعات در کنار یکدیگر است چرا که در این روش قطعات کمتری می توان در کنار هم گنجاند اما در روش خنک سازی از طریق حمام مایع فضای بیشتری را در اختیار داریم.

مایکروسافت اکنون با انجام تست های متعدد بر روی سرورهای خود گفته است به زودی و با طی مراحل انتقال تمام سرورهایش را از این طریق خنک خواهد کرد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved