دانش

  |  

تاکسی هوایی الکترونیکی ایرباس ! ایده ای زیبا و بی صدا

معرفی جدیدترین طرح اصلاح شده بر پایه "تاکسی پرنده" توسط شرکت ایرباس که سیستم کاملا برقی به همراه ظرفیت چهار نفره و بال های ثابت، هشت ملخ الکترونیکی و دمی V شکل را شامل می شود.

شرکت هوافضای اروپا یعنی ایرباس با هدف ساخت هواپیماهایی به شکل یک تاکسی ، قصد دارد پروازهای بی سر و صدا را بر فراز آسمان های درون شهر به عنوان سیستمی جدید برای حمل و نقل هوایی راه اندازی کند.

ایرباس در نظر دارد نمونه های اولیه هواپیمای خود را برای سال 2023 در آسمان ها به پرواز دربیاورد تا بتواند حداقل در سال 2025 مجوزهای پرواز تاکسی های پرنده خود را کسب کند.

طبق صحبت های یکی از مدیرهای اجرایی شرکت ایرباس، این شرکت در تلاش است تا بتواند یک سیستم حمل و نقل هوایی کاملا جدید و یکپارچه را در سطوح شهر پیاده کند چرا که امروزه نگرانی های محیط زیستی و حتی اجتماعی در حال افزایش است.

هرچند به گفته این شخص، جدا از چالش های فناوری و تولید مدل های تجاری از این محصولات، همچنان چالش های سخت و واقعی در رابطه با پذیرش عموم مردم، نحوه کنترل ترافیک های هوایی و حتی یکپارچه سازی تاکسی های هوایی وجود خواهد داشت.

اما باید پذیرفت که تاکسی های برقی پرنده روز به روز رنگ واقعیت را بیشتر به خود می گیرند و تنها شرکت ایرباس نیست که به دنبال پیاده سازی این طرح است بلکه شرکت های هوایی دیگر هم نیز در حال رقابت با یکدیگر برای توسعه این فناوری هستند و دیر یا زود باید شاهد سیستم حمل و نقل الکترونیکی هوایی باشیم چرا که دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن با تاثیرات گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved