اقتصاد

  |  

بیت کوین در آستانه رسیدن به سقف تولید خود قرار گرفت

ارزمجازی بیت کوین دارای یک سقف تولید است، یعنی مخترع آن تنها 21 میلیون سکه را برای بیت کوین در نظر گرفته و در حال حاضر تنها 2.3 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

بازار ارزهای دیجیتالی در چند وقت اخیر بسیار داغ و پر فراز و نشیب بوده است. اما چیزی که قابل توجه است این است که هر سکه دیجیتالی دارای یک سقف برای استخراج و عرضه می باشد، بیت کوین هم از این قائده مستثنا نیست و شخصی که آن را تولید و اختراع کرده این سقف تولید را تا 21 میلیون سکه در نظر گرفته که در حال حاضر نزدیک به 90 درصد از آن در سراسر جهان استخراج شده است. این اتفاق باعث شده تا برخی از تحلیلگران اقتصادی نسبت به توقف عرضه بیت کوین و اقتصاد مجازی ابراز نگرانی کنند.

پول های کاغذی تحت نظارت بانک های مرکزی در سراسر جهان است و معمولا سقف خاصی برای عرضه در آنها وجود ندارد اما در رابطه با رمزارزها کمی متفاوت است چرا که به عنوان مثال بیت کوین تنها 21 میلیون عدد توسط مخترع اش تعیین شده است و بعد از آن دیگر امکان استخراج بیت کوین جدید وجود نخواهد داشت. درحال حاضر تا ماه اوت سال جاری در حدود 18.7 میلیون سکه بیت کوین عرضه شده و پیش بینی می شود آخرین سکه از اولین و محبوب ترین رمزارز در سال 2140 استخراج شود.

با این تفاسیر بیت کوین به عنوان یک کالای محدود تلقی خواهد شد و قطعا تورم ناشی از کمبود عرضه را در پی خواهد داشت و باید دید بعد از پر شدن سقف استخراج این ارزمجازی، شبکه بیت کوین چگونه خواهد شد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که سیسم و پروتکل بیت کوین برای حفظ شبکه اش باید تغییر کند تا بتوان محدودیت عرضه 21 میلیون سکه ای آن را برطرف کرد در غیر اینصورت ارزش این ارز دیجیتالی روز به روز سقوط خواهد کرد که مشخصا برای دارندگان و سرمایه گذاران در این زمینه خوشایند نخواهد بود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved