دانش

  |  

بهبود سلامت مغر با خوردن این خوراکی !

براساس نتایج بدست آمده از تحقیقات پژوهشگران فرانسوی، مصرف میزان مشخصی از ماهی در طول هفته موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های عروق و مغز خواهد شد.

با توجه به آزمایشاتی که محققان بر روی تعداد 1623 نفر از افراد بالای 65 سال انجام دادند به این نتیجه رسیدند که گنجاندن ماهی در رژیم غذایی هرچه بیشتر باشد، به عنوان مثال از 1 مرتبه در هفته الی 4 مرتبه در طول یک هفته، عوامل موثر در ابتلا به آسیب های مغزی کمتر خواهد شد به ویژه برای رنج سنی 65 الی 69 سال این ارتباط بیشتر دیده می شود.

جالب است بدانید که اسید های چرب امگا 3 به طور معمول در بدن انسان تولید نمی شود اما به شدت به آن نیازمندیم و تنها منبعی که سرشار از این اسید چرب ضروری است ماهی های چرب نظیر ساردین، شاه ماهی و ماهی های آزاد و همچنین مواد غذایی دیگری همچون کتان، سویا، روغن گردو و کلزا می باشد.

اما این ماده دقیقا در بدن ما چه کار می کند و چرا برای مغز حائز اهمیت است ؟ 

یکی از دلایل اهمیت اسید های چرب امگا 3 وجود اسید دوکوزاهگزانوییک در آن و تاثیر عملکرد آن بر روی مغز است. امگا 3 می تواند با افزایش گلوکز که سوخت اصلی مغز به شمار می رود، منبع اصلی انرژی را برای مغز ما فراهم کند و همچنین فعالیت های سیناپس که عمدتا انتقال اطلاعات بین سلول های عصبی به شمار می روند را نیز سازماندهی می کند.

علاوه بر این خواص، این ماده از استرس ها و نگرانی های شما نیز جلوگیری و خطر ابتلا به افسردگی را نیز کاهش می دهد. در ضمن اسید های چرب امگا 3 می توانند تقویت کننده خوبی برای حافظه شما نیز باشند و از زوال عقل پیشگیری می کنند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved