اقتصاد

  |  

بهبود اقتصاد و وضعیت بازار کار در آلمان

میانگین نرخ بیکاری در یکی از کلان ترین اقتصادهای اروپا نسبت به ماه قبل 0.2 درصد کاهش را تجربه کرده و تا پایان ماه جولای این رقم به 5.7 درصد رسیده است که نشان می دهد در 4 ماه گذشته کمترین نرخ بیکاری در آلمان ثبت شده است.

براساس آمار های موجود اکنون تعداد نفراتی که در بازار کار آلمان مشغول به کار هستند نسبت به ماه قبل 0.1 درصد افزایش داشته و برابر با 41 میلیون و 380 هزار نفر می باشد. از طرفی افراد بیکار در این کشور تعدادشان به 2 میلیون و 598 هزار نفر رسیده است یعنی 91 هزار نفر کمتر از ماه قبل، اما اگر بخواهیم این آمار و ارقام را به نسبت سال گذشته محاسبه کنیم باید گفت که در سال گذشته تعداد بیکاران در آلمان 0.8 درصد کمتر و تعداد افراد مشغول به کار 0.24 درصد بیشتر بوده اند.

لازم به ذکر است که میانگین نرخ بیکاری برای افراد جوان ( قشر زیر 25 سال سن ) هم با 0.1 درصد کاهش رو به رو شده است و اکنون به 7.4 درصد رسیده است.

در طول سالهای گذشته بالاترین میزان نرخ بیکاری در آلمان مربوط به سال 1950 بوده است که برابر با 11.5 درصد و همچنین کمترین نرخ بیکاری هم مربوط به سال 1996 با 0.4 درصد بوده است. به طور متوسط از سال 1949 تا سال 2021 نرخ بیکاری کشور آلمان برابر با 5.61 درصد بوده است.

درحال حاضر تقریبا دو سوم جمعیت کل آلمان حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و همچنین دوز دوم این واکسن برای نصف جمعیت این کشور زده شده است که باعث شده تا شرکت ها به دنبال استخدام نیرو باشند و نرخ بیکاری در این کشور کاهش پیدا کند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved