دانش

  |  

برخی مواد غذایی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند !

نگهداری کردن از بعضی خوراکی ها و تازه نگه داشتن آنها کار ساده ای نیست و باید اطلاعات کافی در رابطه با آنها را بدست آورد تا فاسد نشوند.

یخچال ها عمدتا برای نگه داری مواد غذایی و خوراکی ها طراحی شده اند و وظیفه دارند تا از فاسد شدن مواد داخل آن جلوگیری کنند اما نمی توان گفت همیشه و تمام مواد غذایی را می توان داخل یخچال و فریزر ها گذاشت و انتظار فاسد شدن را هم نداشت، درست است که بهترین مکان ممکن برای حفظ تازگی خوراکی ها یخچال و فریزر هاست اما برخی مواد غذایی هم نیازی به سرمای یخچال ها ندارند چرا که محیط آنجا باعث فاسد شدن و ایجاد باکتری برای آنها می کند.

برای مثال می توان گفت انواع نان، معمولا نان را نباید داخل یخچال و فریزر نگهداری کرد چرا که باعث خشک و یا بیات شدن آن می شود. اگر می خواهید نان شما مدت زمان بیشتری تازه بماند حتما آن را بیرون از یخچال و در محیطی خنک و خشک مانند سبد نان و یا کابینت ها نگه دارید.

گوجه فرنگی هم از دسته مواد غذایی است که نباید در یخچال نگه داشته شود چرا که محیط سرد داخل یخچال، بافت و غشای داخلی گوجه فرنگی را مورد هدف قرار می دهد و باعث می شود تا طعم آن تغییر کند.

این قائده برای موز هم صدق می کند، سرمای بیش از اندازه برای سلول های موز مضر است و آنها را نابود و باعث می شود تا طراوت و تازگی این میوه نیز از بین برود. هرچند اکثر افراد بر این باورند که نگه داشتن این میوه در یخچال بهترین کار است اما در حقیقت بهترین کار این است که موز را به صورت تازه و خارج از یخچال مصرف کنید.

سیب زمینی از دیگر مواد خوراکی است که نباید تحت هیچ شرایطی آن را در یخچال قرار دهید چرا که نشاسته های موجود در آن در مجاورت سرمای یخچال تبدیل به قند شده و در هنگام پخت و پز این قند ها با آمینواسید ها ترکیب می شوند که خود تهدیدی برای سلامت انسان می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved