دانش

  |  

برای دریافت فولیک اسید به سراغ اسفناج بروید !

گیاه اسفناج با دارا بودن مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها (A-C-E-B)، آنتی اکسیدان ها، مغذی و غنی از املاح معدنی شناخته می شود.

اسفناج ویژگی های باور نکردنی را در خودش گنجانده و خاصیت غذایی بالایی را در میان دیگر سبزیجات دارد. این گیاه علفی و بوته ای شکل با برگ های پهن و مثلثی شکل به همراه دمبرگ شیاردار اش علاوه بر داشتن انواع ویتامین های خانواده A، C، E، و B، سرشار از آنتی اکسیدان ها، املاح معدنی (منگنز، منیزیوم، مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، فسفر، سلنیم و اسیدهای چرب و امگا 3) است.

در کنار این خواص به تازگی محققان دریافتند که این گیاه شگفت انگیز دارای ترکیباتی به نام روبیس کولین نیز هست که این ترکیب یک منبع ویتامین B9 و یا فولیک اسید نیز شناخته می شود.

اسفناج برای آن دسته از افرادی که به آهن نیاز دارند شدیدا توصیه می شود چرا که طبق آزمایشات انجام شده در هر 180 گرم اسفناج پخته شده می توان 43.6 میلی گرم آهن دریافت کرد در حالی که این مقدار در یک همبرگر آماده نهایتا 42.4 میلی گرم خواهد بود. از طرفی برای جذب بهتر آهن بهتر است ویتامین C و یا فیبر یا الیاف گیاهی نیز وارد سیستم گوارش بدن شود تا جذب آهن بهتر و بیشتر صورت بگیرد.

اما به خاطر داشته باشید که این گیاه پر خاصیت را چه پخته شده و یا خام، به طولانی مدت نگهداری نکنید و ترجیحا آن را تازه به تازه استفاده کنید چرا که نگهداری طولانی مدت اسفناج می تواند برای جذب آهن نتیجه معکوس داشته باشد و همچنین برای بدن مضر خواهد بود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved