دانش

  |  

برای جلوگیری از سکته های مغزی و یا قلبی کمی از این خوراکی را مصرف کنید

نمک ماده غذایی است که روزانه از آن در انواع وعده های غذایی مان استفاده می کنیم اما مصرف بیش از اندازه آن سلامت بدن را به خطر می اندازد اما به گفته دانشمندان مصرف کم آن در رژیم های غذایی می تواند مفید هم واقع شود.

تقریبا همه از مضرات نمک آگاه هستیم و می دانیم این ماده می تواند اثرات منفی بر فشارخون در بدن بگذارد، پس پزشکان به برخی افراد توصیه می کنند که از مصرف زیاد از حد آن خودداری کنند.

اگرچه که برخی مطالعات نشان داده که کیفیت سدیم مصرف شده با سلامتی بدن رابطه مستقیم دارد اما در حالت کلی بسیاری از افراد به سدیم و توانایی افزایش فشارخون آن در بدن واکنش هایی را نشان می دهند و سعی در مصرف کمتر از این ماده خوراکی را دارند. پژوهشگران هم ایمن ترین راهکار برای اجتناب از فشارخون بالا را کاهش سطح سدیم در بدن می دانند.

طبق آمار و ارقام، در ایالات متحده آمریکا نزدیک به 100 میلیون نفر دارای عارضه فشارخون بالا هستند، این بیماری می تواند باعث بروز سکته های مغزی و یا حمله قلبی شود و نمک (سدیم) می تواند درصد احتمال بروز این حوادث را بیشتر کند.

جالب است بدانید اکثر کسانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند، با مصرف نمک تا 10 میلی متر جیوه فشارخون خود را افزایش خواهند داد در حالی که حتی افزایش 4 میلی متر جیوه ای فشارخون می تواند کشنده و خطرساز باشد.

بااین حال دانشمندان با انجام یک آزمایش به این نتیجه رسیدند که اگر افراد دارای عارضه فشارخون، حدودا 350 میلی گرم (کمتر از یک ششم قاشق چای خوری) از مصرف نمک روزانه خود بکاهند می توانند تا 1.25 میلی متر جیوه از افزایش فشارخون خود را کاهش و همچنین می توانند احتمال بروز سکته مغزی و قلبی را هم تا حد زیادی کاهش دهند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved