دانش

  |  

برای ترک کردن سیگار به این چهار خوراکی نیاز دارید !

ترک کردن دخانیات به ویژه سیگار برای سلامت بدن انسان ضروری است البته که کار آسانی نیست و احتیاج به زمان دارد اما با مصرف چند خوراکی می توان فرآیند ترک سیگار را راحت تر و سریع تر کرد.

اگر تصمیم به ترک و کنار گذاشتن سیگار گرفته اید به شما تبریک می گوییم چرا که با وجود سختی هایی که در این راه برای شما وجود دارد اما بازگشت سلامتی شما ارزشش را خواهد داشت. در این مسیر شما با استفاده از چند خوراکی می توانید روند ترک سیگار را برای خودتان بهبود ببخشید.

اگر می خواهید که میل به سیگار در شما از بین برود به سراغ میوه ها و سبزیجات بروید چرا که سیگار به تنهایی از جذب مواد مغذی در بدن جلوگیری می کند به عنوان مثال 25 میلی گرم ویتامین C را در بدن از بین می برد و یا از جذب کلسیم و ویتامین D جلوگیری می کند. پس با مصرف میوه ها و سبزیجات می توانید این مواد مغذی را در بدن جایگزین کرده و حتی میل به سیگار را کاهش دهید.

از دیگر خوراکی که باعث کاهش میل به سیگار کشیدن می شود گیاه جینسینگ است که محققان دریافتند برای نیکوتین درمانی گزینه ی بسیار خوبی به شمار می رود و می تواند اثر دوپامین که هنگام مصرف سیگار در بدن آزاد می شود را تضعیف کند و لذت استعمال آن را کاهش دهد. پس چای جینسینگ را هم فراموش نکنید.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته اکثر افرادی که سیگاری هستند گفته اند که مصرف لبنیات مخصوصا شیر طعم تلخی را به سیگار می دهد پس اگر زمانی که وسوسه شدید برای استعمال سیگار حتما قبلش یک لیوان شیر نوش جان کنید.

خوراکی آخری که برایتان توصیه شده است استفاده از آدامس های نعنایی و ترجیحا بدون قند است چرا که باعث می شود دهان شما مداوم مشغول باشد و حواستان از سیگار پرت شود همچنین آدامس ها مدت زمان بیشتری از سیگار دوام میاورند.

از طرفی هم برخی از خوراکی ها وجود دارند که برعکس عمل می کنند و باعث می شوند تا طعم و لذت سیگار را دوچندان کنند و شما را به استعمال آن تشویق می کنند پس یادتان باشد از الکل، کافئین، گوشت و غذاهای شیرین یا ادویه دار پرهیز کنید تا اختلالی در مسیر ترک سیگارتان رخ ندهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved