دانش

  |  

برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن از این خوراکی استفاده کنید

براساس نتایج تحقیقات متخصصان غدد در روسیه، برای پیشگیری از کاهش ویتامین D در بدن می توان از ماهی های چرب و زرده تخم مرغ استفاده کرد.

به تازگی مقاله ای توسط یک متخصص غدد در کشور روسیه به انتشار رسیده که وعده جبران ویتامین D در بدن را با گنجاندن چند خوراکی در رژیم غذایی می دهد. ماهی های چرب نظیر ماهی تن، سالمون، ساردین و ماهی های آزاد به همراه زرده تخم مرغ برای جلوگیری از کمبود این ویتامین بسیار تاثیرگذارند.

در ادامه این متخصص غدد متذکر شد : مهم ترین عامل برای جذب ویتامین D برای بدن از طریق نور مستقیم آفتاب است اما مشخصا در همه ی نقاط جهان آفتاب در تمام سال به آن صورت که باید باشد، نیست. به همین دلیل است که امروزه خوراکی ها و مواد غذایی نظیر شیر، ماست و یا آبمیوه هایی را در فروشگاه ها پیدا می کنیم که با ویتامین D تولید شده اند. در واقع این مواد خوراکی با نور ماوراء بنفش، ویتامین D را جذب خود می کنند.

پس مهم است که در طول روز این ویتامین را چه از رژیم های غذایی و یا با نور آفتاب جذب بدن کنیم. برای بزرگسالان میزان مورد نیاز این ویتامین در روز بین 600 الی 800 واحد و برای افرادی که کمی مسن تر هستند این میزان 800 الی 1000 واحد می باشد چرا که در سنین بالاتر برای پیشگیری از پوکی استخوان، ویتامین D بیشترین نقش را ایفا می کند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved