جامعه

  |  

بحران «ساس» در پاریس

بحران ساس در فرانسه؛ پنج مدرسه با ۱۵۰۰ دانش‌آموز تعطیل شد

به نقل از تارنمای روزنامه پرشمارگان لو فیگارو، این وزارتخانه جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج مورد از مدارس تعطیل شده در پاریس پایتخت فرانسه واقع شده‌اند و تعدادی از مدارس نیز بدون تعطیلی در حال حل مشکل حضور ساس‌ها هستند.

برخی از معلمان پاریس شرایط حاکم را غیرقابل قبول ارزیابی و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده‌اند و وزارت آموزش ملی وعده داده است که این مدارس را در آخر هفته ضدعفونی خواهد کرد.

برخی از مدارس فرانسه که تحت تاثیر حضور ساس‌ها قرار گرفته‌اند شبانه‌روزی هستند و این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای دانش‌آموزان ساکن این مراکز آموزشی، ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، فرانسه برخلاف تصویر لوکسی که همواره از جاذبه‌های گردشگری خود تبلیغ می‌کند، از گذشته تا امروز با بحران‌های بهداشتی همچون حضور میلیون‌ها موش در پاریس دست و پنجه نرم کرده و این روزها افزایش شمار ساس‌ها در شبکه حمل‌ونقل عمومی این کشور نیز به چالش‌های آن اضافه شده است.
 

این موضوع به شدت موجب خدشه‌دار شدن چهره جهانی فرانسه‌ای شده است که هم اینک میزبان جام جهانی راگبی است و سال آتی نیز باید میزبان المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد.

روزنامه لو فیگارو چهارشنبه هفته جاری با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد که بررسی آمار و ارقام حوزه‌هایی همچون اتحادیه ضدعفونی و کنترل آفات، نشانگر افزایش مداخلات برای کنترل جمعیت ساس‌ها در فرانسه است.

در این گزارش با طرح این سوال که آیا می‌توانستیم انفجار فعلی پدیده ساس را پیش‌بینی کنیم؟ آمده است: از سه سال پیش، مداخلات متخصصان برای مبارزه با این آفت افزایش مداوم داشته است و آمارهای فاش شده از اتحادیه‌های مرتبط، نشان دهنده افزایش ۶۵ درصدی اقدامات نسبت به سال گذشته میلادی است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲، افزون بر یک میلیون مداخله برای کنترل جمیعت ساس‌ها در فرانسه ثبت شد که این رقم در سال ماقبل آن حدود ۹۷۸ هزار بود.

یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه به این روزنامه پرشمارگان فرانسوی اعلام کرده است که امسال با افزایش ۲۵ درصدی درخواست‌های سمپاشی نسبت به سال تحصیلی گذشته روبرو است و ۵ تا ۱۰ برابر بیش از سال ۲۰۲۲ تماس داشته و نمی‌توانند به همه درخواست‌ها پاسخ دهند.
منبع : euronews

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved