اقتصاد

  |  

بحران انرژی در اروپا همچنان پابرجاست !

در قاره سبز شاهد افزایش 11 درصدی قیمت گاز طبیعی هستیم چرا که همچنان خط لوله نورد استریم 2 راه اندازی نشده و همین امر سبب شده تا قیمت این منبع انرژی باز هم از 1000 دلار در هزار متر مکعب بالاتر رود.

چندی پیش در پی خبری مطلع شدیم شرکت گازپروم روسیه که بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی به قاره اروپا است، در نظر دارد تا ظرفیت اضافی را در مدت زمان کوتاهی روانه اروپا کند تا مشکلات کمبود گاز را به طور کلی برطرف کند اما این شرکت روسی اکنون هیچ ظرفیت مازادی را در روز دوشنبه تا تاریخ 16 نوامبر نیز ثبت نکرده است و حتی صادرات اضافی از طریق لهستان و اوکراین را در ماه دسامبر به طور کلی حذف کرده است.

این اتفاق سبب شد تا قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر برای کشور هلند تا 11 درصد افزایش قیمت داشته باشد و به 1048 دلار در هر هزار متر مکعب برسد.

همچنین در روز دوشنبه قاره اروپا شاهد 10 درصد کاهش عرضه گاز طبیعی نیز شد. طبق اطلاعاتی که از اپراتور خط لوله نروژ بدست آمده، عرضه گاز طبیعی از طریق این میادین گازی از 345.7 میلیون متر مکعب به 310.9 میلیون متر مکعب رسیده است.

مقامات اتحادیه اروپا هم با مخالفت برای مجوز راه اندازی خط لوله نورد استریم 2، این پروسه را به تاخیر و سبب رشد قیمت این انرژی شدند. این قاره اکنون چند ماه است که با بحران انرژی رو به رو شده است که بر روی اقتصاد کشور های اروپایی نیز تاثیر بسزایی گذاشته است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved