اقتصاد

  |  

بحران انرژی به تولید فولاد هم خدشه وارد کرد !

افزایش قیمت های انرژی به ویژه سوخت در سراسر جهان عوامل زیادی را تحت تاثیر قرار داده است که به عنوان نمونه می توان به فولاد و کاهش تولید 144.4 میلیون تنی آن اشاره کرد.

تولید فولاد اکنون برای چهارمین بار پی در پی است که با کاهش مواجه می شود و به گفته انجمن جهانی فولاد، تولیدات فولاد در ماه سپتامبر با کاهش 144.4 میلیون تنی در سراسر جهان همراه بوده است.

با توجه به اینکه قیمت های روی در ابتدای ماه جاری میلادی بالاترین قیمت خود را در طول 14 سال اخیر تجربه کرده، شرکت هایی نظیر نیراستار که تولید کننده بلژیکی روی شناخته می شود می گوید به دلیل افزایش هزینه های انرژی نمی توانند کاهش تولید نداشته باشند. این فشار ها در اثر افزایش قیمت انرژی همگی تاثیرات زیادی بر کاهش تولیدات فولاد در جهان گذاشته است.

تولیدات فولاد در چین و در ماه سپتامبر نیز با کاهش 73.8 میلیون تن همراه بوده در حالی که در ماه اوت تولیدات این کشور برابر با 83.2 میلیون تن بوده است. همچنین مجموعا تولید فولاد به نسبت سال گذشته 8.9 درصد کاهش داشته و در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به نسبت تولید ماه قبل آن که 154.4 میلیون تن بوده است روندی نزولی را در پیش گرفته است.

مقام دوم تولید کننده فولاد یعنی کشور هندوستان هم در ماه سپتامبر 9.5 میلیون تن تولید فولاد داشته اما این رقم به نسبت ماه اوت که 9.9 میلیون تن بوده، با کاهش رو به رو بوده است و دلیل آن هم کمبود و بحران زغال سنگ در این کشور بوده است.

ژاپن با تولید 8.1 میلیون تن فولاد، 25.6 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است و در این بین اتحادیه اروپا نیز با 12.7 میلیون تن فولاد که به تولید رسانده، 15.6 درصد افزایش را به نسبت سال گذشته داشته است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved