اقتصاد

  |  

بالا رفتن دوباره قیمت گاز طبیعی در اروپا این بار آسیا را هم تحت تاثیر قرار داد !

در پی بالا رفتن دوباره قیمت گاز طبیعی در قاره اروپا، متوسط قیمت این منبع انرژی در آسیا نیز بین 0.40 الی 0.60 دلار به نسبت هفته های اخیر بالا رفته است.

زمستان امسال تا به امروز سرمای متعادلی را داشته و از طرفی کشور های آسیایی، ذخایر نسبتا مناسبی از انرژی را دارا هستند که سبب شده تا تقاضا برای گاز مایع طبیعی کمتر از چند هفته گذشته باشد اما در این بین همچنان شاهد افزایش قیمت گاز طبیعی در قاره سبز و همچنین آسیا هستیم.

آسیا با تحت تاثیر قرار گرفتن افزایش قیمت گاز اروپا، اکنون باید برای هر محموله که در ماه فوریه در شمال شرق آسیا تحویل می گیرد، چیزی در حدود 34.20 الی 34.40 دلار در هر یک میلیون بی تی یو پرداخت کند. به عبارتی 0.40 الی 0.60 دلار بیشتر از هفته های گذشته اما باز هم این مبلغ به نسبت هفته سوم ماه دسامبر سال 2021، همچنان 14 دلار پایین تر می باشد.

افزایش قیمت گاز طبیعی در آسیا در پی بالا رفتن شاخص های قیمت انرژی در هفته های آغازین سال 2022 در قاره اروپا می باشد. هرچند که در اواخر سال میلادی گذشته قیمت گاز طبیعی در اروپا کمی کاهش را تجربه کرد اما صادرات کمتر از انتظار توسط روسیه و همچنین دمای هوا سبب شده تا قیمت این منبع انرژی کمی روند صعودی را دی پیش بگیرد.
با این حال تقاضا ها برای گاز طبیعی مایع در آسیا کمتر است چرا که کشور ها ذخایر نسبتا مناسبی را دارا هستند و دمای هوا همچنان متعادل می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved