دانش

  |  

با حذف این خوراکی ها از رژیم غذایی تان با ریزش مو خداحافظی کنید

علل های گوناگونی در رابطه با ریزش مو وجود دارد که می تواند ریشه در نوع زندگی و یا رژیم های غذایی ما داشته باشد.

ریزش موی سر عارضه ای است که می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، می تواند مورثی باشد و یا با رژیم غذایی و خوراکی هایی که مصرف می کنیم در ارتباط باشد، حتی عواملی محیطی و نوع زندگی ما می تواند بر ریزش مو اثر گذار باشد.

ریزش مو اگر ارثی باشد نمی توان کاری برای متوقف کردن آن انجام داد اما اگر مربوط به رژیم غذایی ما باشد، امکان اصلاح و پیشگیری از این عارضه وجود دارد. براساس گزارشات بدست آمده، عدم مصرف چند خوراکی که در پایین به آنها اشاره می کنیم، می تواند از ریزش موی سر جلوگیری کند.

یکی از عواملی که بر ریزش مو سر آقایان و یا خانم ها تاثیر بسزایی می گذارد، بیماری دیابت است. پس از مصرف شکر زیاد و مواد خوراکی قندی پرهیز کنید چرا که علاوه بر مضرات شان برای بدن، سبب ریزش مو شما نیز می شوند.

عامل دیگری که شاید برخی افراد اصلا به آن توجه نکنند، غذاهای چرب در رژیم های غذایی روزانه است. بدن برای هضم کردن مقدار زیاد چربی کار دشواری را خواهد داشت و سیستم گوارش متحمل فشارهای زیادی می شود تا بتواند بخشی از این چربی ها را هضم کند اما مقداری از چربی ها قابل هضم شدن نیستند و در بدن باقی خواهند ماند. حجم زیاد از این چربی ها به مرور تاثیرات منفی خودش بر بدن را می گذارد که یکی از آنها ریزش مو خواهد بود.

اگر روزانه در کنار غذایتان از نوشابه استفاده می کنید و ریزش مو هم دارید باید بدانید در این نوشیدنی شیرین و گازدار مقدار زیادی شیرین کننده مصنوعی (آسپارتام) وجود دارد که به گفته محققان این ماده به سلامت ریشه های مو آسیب وارد می کند.

اگر دوستدار غذاهای دریایی به ویژه ماهی هستید، به یاد داشته باشید مصرف بیش از حد ماهی در طول یک هفته می تواند سطح جیوه بدن شما را افزایش دهد. جیوه در بدن یک ماده معدنی ضروری به شمار می رود اما مصرف بیش از اندازه هرچیزی نمی تواند لزوما خوب باشد. هرچه سطح جیوه در بدن بالاتر برود احتمال ریزش مو هم به همان نسبت افزایش پیدا می کند.

مورد آخر تخم مرغ و سفیده آن است، در حالت کلی تخم مرغ و به ویژه سفیده آن برای سلامت موی سر بسیار مفید هستند اما اگر بخواهید سفیده تخم مرغ را خام مصرف کنید باید دست نگه دارید چرا مصرف خام آن سطح بیوتین بدن را کاهش می دهد و مانع رشد طبیعی موی سرتان می شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved