دانش

  |  

معرفی چند نوع مواد غذایی مفید که مانع سرطان روده بزرگ می شود

توصیه ی مهم متخصص تغذیه ای در آمریکا در رابطه با مصرف پنج نوع ماده غذایی که ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد که این پنج ماده غذایی شامل سبزیجات، غلات، حبوبات، خشکبار و دانه ها و همچنین میوه ها می شود.

سبزیجات، سرشار از مواد مغذی و کاهش دهنده ابتلا به سرطان روده بزرگ موسوم به کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند "امی روزنفلد" متخصص تغذیه در آمریکا گوشزد کرد :

که سبزیجات نوع مهمی از مواد غذایی هستند که سرشار از فیبر و همچنین مدت زمان وجود مواد زائد در روده را کاهش داده و در نتیجه از ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ می کاهد.

"امی روزنفلد" متذکر می شود : باید سعی کنید در هر وعده غذایی، باید حداقل نیمی از بشقاب خود را به سبزیجات اختصاص دهید که حتی می توانید از سبزیجات منجمد که آماده برای خوردن هستند هم کمک بگیرید.

وی همچنین با بیان اینکه : غلات نیز دارای میزان بالایی از فیبر می باشند که لازم است با ترکیب غلات سفید مانند برنج سفید و غلات کامل مصرف شوند.

به یاد داشته باشیم که خوردن سه وعده غلات کامل در روز، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مهم دیگر مانند آهن، روی، مس و منیزیم را برای بدن تامین خواهد کرد.

و اما حبوبات، با خوردن منظم آن ها، ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش پیدا می کند چون که حبوبات نیز حاوی فیبر بالایی هستند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

حتی خشکبار و دانه ها هم بسیار مناسب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده است چرا که سرشار از فیبر، چربی سالم و آنتی اکسیدان هستند که همگی خاصیت ضد سرطانی دارند.

این متخصص تغذیه همچنین در پایان خاطر نشان کرد که از مصرف میوه های تازه و منجمد غافل نشویم.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved