دانش

  |  

با استفاده از این خوراکی ها دیگر در پاییز دچار بیماری نمی شوید !

زمان زیادی به شروع فصل پاییز نمانده است، اغلب افراد در این فصل سرماخوردگی و آنفولانزا را تجربه می کنند که با استفاده از آهن، سلنیوم و روی، می توانند احتمال ابتلا به این بیماری ها را کمتر کنند.

براساس گفته های کامیلا تیموشکنو که یک متخصص تغذیه روسی تبار است، بدن انسان باید در فصل پاییز آمادگی لازم را داشته باشد و سیستم ایمنی آن باید تقویت شده باشد تا از ابتلا به برخی بیماری ها جلوگیری شود.

وی افزود : در شروع فصل پاییز با موج بیماری هایی نظیر آنفولانزا و سرما خوردگی و یا گاهی اوقات بیماری های مربوط به دستگاه گوارش مواجه می شویم که به طور قابل توجهی خطر آفرین هستند.

اما این متخصص تغذیه راه کار هایی را برای جلوگیری از ابتلا به اینگونه بیماری در اختیار ما گذاشته است، طبق گفته های تیموشکنو : حتما توجه داشته باشید که غذاهایی که دارای منابع غنی از روی و سلنیوم هستند را در زنجیره ی غذایی خود بگنجانید. به عبارت دیگر سعی کنید در فصل پاییز از غذاهای دریایی به ویژه ماهی ها، غلات کامل، تخم مرغ، حبوبات و گوشت بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب، آهن مورد نیاز بدن را هم از گوشت و جگر مصرف شده بدست خواهید آورد.

در ادامه ی صحبت ها، این متخصص روسی خاطر نشان کرد : اگر می خواهید سرماخوردگی به سراغتان نیاید، توجه بیشتری به ویتامین های گروه C ،B و D داشته باشید. این ویتامین ها را می توانید در انواع مواد نظیر فلفل دلمه ای، گل کلم و یا کلم بروکلی یافت کنید.

در پایان هم به یاد داشته باشید بدن به اسیدهای چرب امگا 3 هم نیازمند است تا سیستم ایمنی کامل و بدون نقص را شکل دهد. مصرف ماهی، برخی دانه ها و روغن های گیاهی دارای امگا 3 توصیه شده است تا فصل پاییز تان را به خوبی سپری کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved