دانش

  |  

این خوراکی ها را می توانید جایگزین آسپرین کنید

برطبق تحقیقات جدیدی که توسط محققان انجام شده است مصرف طولانی مدت و مداوم آسپرین احتمال خونریزی داخلی را در بر خواهد داشت و حتی می تواند مشکلاتی در دستگاه گوارش ایجاد کند.

در طی سالیان گذشته داروی آسپرین برای رفع انواع درد و به عنوان یک مسکن تولید و توزیع شده است اما این دارو یک کاربرد مهم دیگر هم دارد و آن هم جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها و احتمال بروز سکته های مغزی و قلبی است.

اما دانشمندان به تازگی متوجه شدند که این داروی علاوه بر مزیت هایی که برای بدن دارد در دراز مدت می تواند عوارض مخربی را داشته باشد. بر اساس این تحقیقات دانشمندان دریافتند که مصرف آسپرین در مدت طولانی می توان باعث اختلال در سیستم گوارشی انسان شود و حتی می تواند باعث ایجاد خونریزی های داخلی در بدن بشود.

 

تقریبا برای هر دارویی یک جایگزین طبیعی وجود دارد و آسپرین هم جایگزین های خوراکی دارد که اثرات جانبی مخربی را ندارند.

برای مثال شما می توانید از گیلاس ترش استفاده کنید چرا که هم می تواند مسکن درد های شما باشد و هم دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان و ویتامین E می باشد.

گزینه ی بعدی شما پنجه شیطان نوعی گیاه مختص آفریقای جنوبی است که یک گیاه ضدالتهاب آرتریت، التهاب تاندون، و موثر برای دردهای عضلانی است.

همچنین از آنجایی که یکی از اجزای اصلی آسپرین اسید سالیسیلیک است، شما می توانید از پوست درخت بید سفید استفاده کنید و هنگامی که آن را مصرف کنید در معده شما تبدیل به اسید سالیسیلیک می شود که یک مسکن بسیار خوب و ضدالتهاب محسوب می شود.

کورکومین و بروملین هم می توانند در بدن به عنوان یک مسکن قوی عمل کنند و همچنین در درمان آرتریت روماتوئید هم کمک بزرگی باشند که این مواد به ترتیب در زردچوبه و آناناس یافت می شوند.

آخرین مورد هم زنجبیل است که به عنوان یک ضدالتهاب بسیار قوی در انواع طب های سنتی از آن استفاده می شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved