دانش

  |  

این خوراکی ها برای دهان و دندان و مخصوصا مواد پر کننده در دندانها مضر هستند !

همانطور که خوراکی هایی وجود دارند تا دندان و لثه ها را مقاوم کنند، غذاها و نوشیدنی هایی هم وجود دارند که باعث ایجاد آسیب در دندان و لثه ها می شوند و با فرسایش مینای دندان ها باعث به وجود آمدن بیماری هایی در دهان می شوند.

براساس مقالات جدید، برخی مواد خوراکی هستند که علاوه بر خاصیتی که دارند، می توانند سلامت دندان و لثه های شما را تحت تاثیر قرار دهند که قصد داریم تا با چند مورد از این خوراکی ها آشنا شویم.

نوشیدنی های شیرین به ویژه نوشابه ها ( نوشیدنی های انرژی زا )، قهوه ی شیرین شده و در کل قند و شکلات برای دندان های یک عامل مخرب به شمار می روند. هر چند تا به امروز مدرکی وجود نداشته تا ضررهای قند و شیرینی های طبیعی را که در میوه ها و یا لبنیات وجود دارد تایید کند.

نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین با خاصیت اسیدی مانندی که دارند می توانند محیط دهان را برای باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی و یا حفره در سطح دندان ها آماده کنند. نمونه ای از این باکتری ها، استرپتوکوک است که می تواند با مصرف قند های موجود در دهان ایجاد اسید کند و باعث فرسایش مینای دندان ها شود.

همچنین آبمیوه ها هم به دلیل داشتن خاصیت اسیدی می توانند مینای دندانها را در خطر قرار دهند حتی اگر آبمیوه ها کاملا طبیعی باشند.

از دیگر خوراکی هایی که می توانند به سلامت دهان و دندان شما آسیب برسانند می توان به خوراکی های دارای کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و یا برنج سفید که دارای نشاسته هستند اشاره کرد. همچنین دیگر مواد غذایی که دارای نشاسته هستند هم ممکن است دردسرساز شوند به عنوان مثال چیپس های سیب زمینی چرا که باکتری های دهان می توانند از قند کربوهیدرات آنها تغذیه کنند و باعث خرابی مینای دندان ها شوند.

به یاد داشته باشید اگر دندانهایتان پر شده است از خوردن خوراکی های چسبناک و یا سفت خودداری کنید چرا که می توانند مواد پر شده در داخل دندان ها را به بیرون بکشند. آب نبات ها، شکلات های تافی مانند و یا حتی خوردن یخ را کنار بگذارید تا آسیب جدی به دندان هایتان وارد نشود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved