دانش

  |  

اگر هدفتان لاغر شدن است این خوراکی را به خاطر بسپارید

طبق نتایج یکسری تحقیقات انجام شده، افرادی که به صورت منظم میوه آووکادو را مصرف می کنند میزان کالری دریافتی کمتری را به نسبت دیگر افراد دارند و تا حدودی رژیم غذایی سالم تری خواهند داشت.

شاید جالب باشد بدانید که میوه آووکادو قدمتی 3000 ساله دارد و از زمان های گذشته این میوه بومی که متعلق به آمریکای جنوبی و مرکزی است، طرفداران زیادی داشته است. آووکادو با داشتن مقادیر زیادی از ویتامین های C، B و E علاوه بر خاصیت های زیادی که دارد می تواند سبب کاهش اشتها نیز بشود که این اتفاق می تواند از پر خوری ها به هر دلیل جلوگیری کند.

این میوه استوایی همچنین سرشار از پتاسیم و اسید اولئیک است که برای افرادی که در رژیم های غذایی خود چربی های حیوانی نظیر گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ را ندارند بسیار گزینه مناسبی می باشد.

حال طبق بررسی های انجام شده توسط پژوهشگران، مصرف منظم آووکادو می تواند با سرعت بخشیدن به فرآیند سیری در هنگام خوردن وعده های غذایی، اشتها را در افراد کم کند. پژوهشگران این آزمایش را بر روی چند خانواده در طول 6 ماه انجام دادند. در این مدت 14 آووکادو در هفته توسط خانواده ها استفاده می شد و در پایان ماه ششم، اثرات مثبت بر سلامت بدن توسط افراد حاضر در این آزمایش نیز احساس می شد.

افراد با مصرف این میوه استوایی سبب تغییراتی در رژیم غذایی خود نیز می شوند چرا که مصرف مداوم آووکادو، مصرف گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ را برای افراد در طول هفته کاهش می دهد. اما در نظر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این میوه استوایی نیز می تواند دریافت برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن نظیر کلسیم و ویتامین D را نیز کاهش دهد. به همین علت است که بسیاری از افراد پس از خوردن آووکادو احساس بی اشتهایی شدید می کنند.

آووکادو با تغییر رژیم غذایی شما، ذائقه شما را به سمت مصرف بیشتر فیبر های رژیمی نظیر اسیدهای چرب غیراشباع، پتاسیم، ویتامین E و فولات نیز می برد که مصرف این مواد می تواند اثرات مثبتی در سلامت بدن بگذارد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved