دانش

  |  

اگر نفخ معده شما را آزار می دهد دور جویدن آدامس را خط بکشید !

یکی از خوراکی های پرطرفدار که در طول روز با آن سر و کار داریم بدون شک آدامس است اما باید بدانید که در هنگام جویدن این خوراکی مقدار زیادی هوا را هم وارد دهان می کنیم که می تواند باعث ایجاد نفخ شود.

آدامس خوراکی است که امروزه با طعم های فراوان و حتی کاربرد های گوناگون در دسترس ما قرار دارد و بسیاری از ما روزانه از این خوراکی محبوب استفاده می کنیم. اما نکته قابل توجه این است که مصرف این خوراکی می تواند نفخ در معده را افزایش دهد.

یکی از دلایل نفاخ بودن این خوراکی در واقع به نوع جویدن آن برمی گردد. بسیاری از افراد در هنگام جویدن آدامس، دهان خود را باز و بسته می کنند که این امر در حقیقت مقداری هوای اضافی نیز وارد بدن و معده می کند. البته پژوهشگران خاطرنشان کردند که اگر آدامس را با دهان بسته بجویم، این میزان نفخ بسیار کمتر خواهد شد.

اما علت دیگر آن وجود برخی مواد از جمله زایلیتول و سوربیتول هستند که بیشتر در آدامس های بدون قند و به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی وجود دارند که ممکن است برخی افراد با خوردن آن به نفخ معده و یا حتی اسهال دچار شوند.

در حالت کلی، شیرین کننده های مصنوعی نیاز به هضم و دفع کامل دارند اما اگر این فرآیند در بدن به خوبی اجرا نشود، این مواد افزودنی می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل درد در روده بزرگ، اسهال های مزمن و حتی گرفتگی برخی عضلات نیز بشود.

پس اگر از آن دسته افرادی هستید که معده ای نفاخ و یا حساس دارید، تا جایی که می توانید از خوردن و جویدن آدامس خودداری کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved