دانش

  |  

اگر می خواهید کلسترول را نابود کنید این خوراکی را فراموش نکنید !

براساس مطالعات انجام شده توسط محققان، افزودن گردو به رژیم غذایی می تواند کلسترول ها را در بدن از بین ببرد.

طبق نتایج جدیدی که توسط محققان در آخرین مطالعات انجام شده بدست آمده است، اضافه کردن تقریبا نصف یک فنجان گردو به رژیم غذایی روزانه، میتواند از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بکاهد چرا که می تواند سطح کلسترول در بدن را تا 8.5 درصد کاهش دهد.

در این مطالعه، نزدیک به 628 نفر بزرگسال روزانه نصف یک فنجان گردو را به رژیم غذایی روزانه خودشان اضافه کردند. سپس این روند تا دو سال ادامه پیدا کرد و بعد از آن محققان که وظیفه ی تحقیقات را برعهده داشتند به نتایج جالبی دست پیدا کردند.

براساس نتایج بدست آمده، تمام افرادی که در این مدت روزانه گردو مصرف کردند، سطح کلسترول لیپوپروتئین پایین تری را به همراه چگالی پایین تر، (LDL) تجربه کردند. در حقیقت این نوع کلسترول به نام کلسترول بد شناخته می شود و می تواند عامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد و یا حتی باعث بروز سکته های مغزی شود.

مصرف آجیل به ویژه گردو را جدی تر بگیرید چرا که ثابت شده می تواند از بروز سکته های قلب و مغزی تا حد بالایی جلوگیری کند. همچنین گردو با وجود مقادیر بالا از اسید های چرب امگا 3 که در انواع ماهی های روغنی یافت می شود، میتواند برای قلب شما بسیار مفید باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved