دانش

  |  

اگر می خواهید از سرفه های سرما خوردگی در امان بمانید، این خوراکی را مصرف کنید !

از عسل در طب سنتی به عنوان یک داروی شفابخش یاد می شود و مدتهاست که بسیاری از افراد از این خوراکی در جهت بهبودی بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و سرفه های آن استفاده می کنند.

امروزه با وجود داروهای گیاهی و شیمیایی گوناگون برای انواع بیماری ها نظیر سرما خوردگی، همچنان برخی روش های سنتی عملکرد بهتری را نشان داده اند. تحقیقات جدید نشان داده است که درمان قطعی و 100 درصدی برای بیماری سرما خوردگی وجود ندارد اما پژوهشگران با مطالعه و انجام آزمایشاتی، به خاصیت درمانی عسل بر سرما خوردگی پی بردند.

طبق آزمایشات دانشمندان، افراد سرما خورده ای که از عسل استفاده کرده بودند در مقایسه با افرادی که از دارو های ضد سرفه، ضد سرما خوردگی و آنتی بیوتیک استفاده کرده بودند، دارای علائم به مراتب کمتر، و شدت کمتری در سرفه هایشان تجربه کرده بودند.

البته که این اتفاق دلیل محکمی برای گفتن تاثیر 100 درصدی عسل بر درمان سرما خوردگی نیست اما می توان از آن به عنوان یک گزینه همیشه در دسترس نیز استفاده کرد. هرچند باید مراقب بود که کودکان زیر یک سال از عسل استفاده نکنند چرا که احتمال ابتلا به بوتولیسم (مسمومیت غذایی شدید) نیز وجود خواهد داشت.

مطالعات دانشمندان نشان داده است که عسل با خاصیت ضد التهابی و آنتی میکروبی خود و همچنین داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، می تواند سرفه های ناشی از سرما خوردگی را تا حدودی کاهش و گلو را نرم تر کند. این خوراکی توانایی ایجاد یک لایه محافظ بر روی مخاط را نیز دارد و می تواند گلو درد و سرفه ها را تا حدودی تسکین دهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved