دانش

  |  

اگر به مشکل حافظه و فراموشی برخوردید از این خوراکی ها غافل نشوید !

به گفته متخصصان تغذیه و پزشکان استفاده از یک رژیم غذایی مناسب می تواند به سلامت مغز و حافظه کمک بزرگی بکند.

امروزه وجود استرس های زیاد و خستگی به همراه کمبود خواب عناصر تاثیرگذاری در به وجود آمدن مشکلات حافظه به شمار می روند البته که فراموشی فقط به افراد سن بالا

محدود نمی شود بلکه هر شخصی ممکن است از فراموش کردن اتفاقات و یا به خاطر سپردن نام دیگران، تاریخ وقایع خاص، مکان‌های مختلف رنج ببرد.

نتایج تحقیقات متخصصان پزشکی در امور تغذیه نشان داده داشتن رژیم های غذای مناسب و خوردن غذاها و نوشیدنی های خاص می تواند کمک کند تا سلامت دوباره حافظه خود را بدست بیاوریم.

به عنوان مثال تخم مرغ یک منبع کامل از ویتامین ها جمله ویتامین B6 ، B12 ، فولات و کولین است. همچنین سرشار از پروتئین و مواد مغذی دیگر است اما همین کولین است که باعث تحریک انتقال دهنده های عصبی مغز می شود و حافظه را تحریک می کند که عمدتا در زرده تخم مرغ وجود دارد.

به گفته پزشکان به هیچ وجه از خوردن سبزیجات نباید غافل شد خصوصا سبزیجات برگ دار کلم بروکلی، کلم، فلفل دلمه‌ای و اسفناج چرا که کمک بزرگی به حافظه و جلوگیری از آسیب مغزی می کنند.

امگا 3 هم جزو همان دسته مواد غذایی است که باعث بهبود عملکرد حافظه می شود پس از خوردن ماهی های چرب نظیر ساردین و ماهی های آزاد دست نکشید و حداقل دو بار در هفته از این غذاهای لذیذ دریایی استفاده کنید.

از دیگر خوارکی های مناسب برای تقویت حافظه هم می توان به آجیل ها به خصوص بادام اشاره کرد به دلیل وجود ویتامین H که یک آنتی اکسیدان مهم برای تحریک سلول های مغزی به حساب می آید.

همچنین توت ها که علاوه بر انواع خواص مفید خود از جمله افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به مغز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از فراموشی بسیار مفید هستند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved