دانش

  |  

اگر به دنبال نشاط بیشتر هستید از این خوراکی غافل نشوید !

در مناطق آسیایی ادویه ای شگفت انگیز به نام زعفران وجود دارد که برای بهتر کردن عطر و طعم و حتی رنگ غذا و دسر های ما بسیار مهم است و جالب است بدانید برای تهیه تنها یک گرم از آن باید 160 گل از این گیاه را برداشت کرد اما این خوراکی علاوه بر خواص ظاهری، یک عامل شادی آور هم محسوب می شود.

زعفران ادویه ای گران قیمت است که خواص زیادی را در خودش جای داده اما خاصیت که کمتر کسی به آن توجه می کند، ویژگی نشاط آور بودن، ضد استرس و افسردگی بودن آن است. این ماده خوراکی با دارا بودن مقادیری از سافرانال در خود می تواند به عنوان یک ضد اضطراب یا افسردگی، کمک به ترشح بیشتر سروتونین که نوعی هورمون نشاط آور است بکند.

همچنین وجود سافرانال در زعفران می تواند عملکرد شناختی را نیز بهبود ببخشد و حافظه را نیز تقویت کند. از دیگر خواص این ماده می تواند به سازماندهی سیستم عصبی مغز و همچنین بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

در واقع عدم تعادل های هورمونی در بدن می تواند پر خوری های عصبی ناشی از اضطراب و استرس را افزایش دهد به همین منظور است که توصیه می شود در زمان های پر مشغله و یا هنگامی که به دلیل کار زیاد احساس خستگی جسمانی و یا روانی می کنید، از زعفران استفاده کنید. ترکیبات موجود در این ادویه، آلکالوئیدها هستند که شما را پر انرژی و سرزنده می کنند. برای مصرف زعفران می توانید از دمنوش های آن استفاده کنید و یا حتی مقداری از زعفران را در یک لیوان شیر به همراه مقداری عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید تا از لحاظ روانی نیز به آرامش بیشتری برسید.

در کنار تمام این ویژگی ها، زعفران یک خاصیت دیگر نیز دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را حتی در زمان شروع فصل سرما تقویت و قدرت بهبود پذیری بدن را نیز افزایش دهد. این ویژگی علاوه بر پیشگیری از بیماری هایی نظیر آنفولانزای فصلی، می تواند برای ورزشکاران انرژی مورد نیاز را به همراه داشته باشد و یا برای بانوان در دوران قاعدگی تسکین بخش باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved