دانش

  |  

اگر احساس خستگی می کنید این خوراکی ها را فراموش نکنید !

به طور معمول ممکن است برخی افراد در طول شبانه روز با کسالت و احساس خستگی رو به رو شوند چرا که سطح انرژی این افراد پایین می آید و برای افزایش آن نیاز به چند خوراکی سالم و مقوی دارند.

برای مثال می توانید از جو دو سر در صبحانه ی خود استفاده کنید که به عنوان یک کربوهیدرات با ضریب GI می باشد و می تواند قند های جذب شده در بدن را آهسته تر از دیگر کربوهیدرات ها مانند نان سفید وارد سیستم بدن شما بکند در نتیجه شما انرژی بیشتری را در طول مدت بیشتر کسب می کنید. همچنین ترکیب آن با سویا بسیار مغذی است چرا که سویا دارای مقدار قابل توجهی پروتئین می باشد و شما را در طول روز سیر نگه می دارد.

 

اگر می خواهید برای وعده های غذایی خود مانند ناهار و یا شام انرژی لازم را کسب کنید به شما توصیه می کنیم تا حداقل یک سوم بشقاب غذایتان را از میوه و یا سبزیجات پر کنید چرا که سطح انرژی بالای آن ها شما را پرنشاط و سلامتی تان را تضمین می کند.

 

همچنین فراموش نکنید که ویتامین C دوست خوب شماست و می تواند از چند جهت به بدن شما کمک کند، دفع خستگی و کمک به جذب آهن مورد نیاز برای بدن که کمک به سوخت و ساز طبیعی بدن می کند و انرژی بیشتری را آزاد می کند. همچنین برای بهبود سیستم ایمنی بدن هم گزینه ای بهتر از ویتامین C نیست. پس از مصرف فلفل دلمه ای قرمز و سبز غافل نشوید چرا که تنها نیمی از این فلفل ها می توانند 80 میلی گرم ویتامین C را در بدن شما تامین کنند که برای نیاز روزانه کافی است.

در آخر هم سعی کنید در طول روز مقداری کافئین جذب بدنتان کنید. با خوردن یک فنجان قهوه غلیظ و سپس یک استراحت 20 دقیقه ای می توانید انرژی لازم را تا آخر شب وارد بدنتان کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved