اقتصاد

  |  

اولین رمزارز چین معرفی شد !

در پی برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای، کشور چین بالاخره از ارز دیجیتالی خود با نام e-CNY رونمایی کرد و اجازه داد تا این ارز در قسمت هایی نظیر رستوران، غرفه و دستگاه های فروش این نمایشگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

سیستم بانکداری چین به کمک اپراتور های مجازی، ارز مجازی e-CNY که در واقع نسخه ای دیجیتال از ارز فیات می باشد را روانه بازار ارز کرده تا قسمتی از نیاز های عموم مردم به پول نقد را در عصر دیجیتالی اقتصاد برطرف کند.

در واقع این ارز یک نوع جدیدی از یوان (واحد پولی چین) است و توسعه آن از اواخر سال 2017 آغاز شده بود و سرانجام چینی ها با تکمیل این پروژه، این رمزارز را در دسترس عموم قرار دادند. در ماه خرداد همین سال بود که برای ارز e-CNY بالغ بر 1.32 میلیون سناریو برنامه ریزی شده تعریف شد تا بتوان از این ارز در خدمات دولتی، حمل و نقل، خدمات و شارژهای ساختمانی، خرید و خدمات پذیرایی نیز استفاده کرد.

حال کشور چین در حال برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات در شانگهای است و عموم مردم می توانند برای سهولت و همچنین بهره مندی تا 60 درصد تخفیف، خرید های خود را از فروشگاه های این مرکز با ارز دیجیتالی e-CNY نیز انجام دهند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved