اقتصاد

  |  

انگلستان به دلیل تداوم بحران انرژی در قاره اروپا در اندیشه واردات گاز طبیعی از کشور قطر است

بحران انرژی و به ویژه گاز طبیعی در اروپا همچنان برقرار است و روزانه قیمت گاز در این قاره بالاتر می رود از همین رو کشور انگلیس برای وارد کردن گاز مورد نیاز خود با کشور قطر وارد مذاکره شده است.

مدتی ست که قاره اروپا با کمبود انرژی تهدید می شود و این امر سبب شده تا قیمت منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی روزانه افزایش پیدا کند، از طرفی کشور روسیه و شرکت گازپروم که صادر کننده اصلی گاز طبیعی به قاره اروپا بوده اکنون با کاهش صادرات خود بر اقتصاد و بازار کشور های اروپایی نیز تاثیر گذاشته است.

در پی ادامه این بحران، نخست وزیر انگلستان یعنی بوریس جانسون برای واردات گاز طبیعی مورد نیاز با امیر کشور قطر دیداری داشته و می خواهد برای تحقق این انتقال به همراه وزیر امور خارجه و دیگر اعضا با سران و وزرای دولت قطر مذاکراتی را آغاز کند.

براساس مذاکرات اولیه مشخص شده که کشور قطر برای رفع نیاز انگلستان خواستار قرارداد های عرضه گاز طبیعی در دراز مدت است. همچنین تاکنون 4 عدد نفت کش از جانب بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان یعنی قطر، راهی انگلستان شده اند.

در ماه اکتبر سال جاری بود که شرکت تولید کننده برق اسکاتیش پاور واقع در انگلیس در پی کمبود انرژی، پیش بینی کرد تا پایان سال جاری حدود 20 عدد عرضه کننده انرژی در این کشور تعطیل خواهند شد که تا به امروز 19 عدد از این شرکتها بسته شدند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved