اقتصاد

  |  

افزایش نرخ بیکاری در انگلستان

اکنون در کشور انگلستان یکبار دیگر نرخ بیکاری در نزدیکی 5 درصد قرار گرفته است.

طبق گزارشات مرکز آماری در انگلیس، این کشور در مدت 12 ماه با 0.1 درصد افزایش بیکاری نسبت به سال گذشته همراه بوده است و این نرخ بیکاری را به 4.8 درصد می رساند.

طبق گفته های این مرکز آماری این ارقام از پیش بینی های کارشناسان بیشتر بوده است و در طی سه ماه گذشته انگلیس بیشترین مقدار نرخ بیکاری را تجربه کرده است.
همچنین کارشناسان درباره ی رشد نرخ بیکاری می گویند : مهم ترین دلیل افزایش نرخ بیکاری در انگلیس مربوط به شرکت هایی است که بر اثر شیوع ویروس کرونا برخی از نیرو های خود را تعدیل کرده اند.

 

در طی این مدت تعداد بیکاران 130 هزار نفر کاهش داشته و به 1 میلیون و 480 هزار نفر رسیده بود و همچنین تعداد افراد شاغل هم 356 هزار نفر افزایش پیدا کرده و جمعا به تعداد 32 میلیون و 842 هزار نفر رسید. اگر بخواهیم نسبت جمعیتی که مشغول به کار هستند را به کل جمعیت سنی این کشور برای کار کردن در نظر بگیریم، نرخ اشتغال 74.8 درصد رشد داشته است.

اگر میانگین بگیریم نرخ بیکاری انگلستان در بازه زمانی 1971 تا 2021 برابر با 6.82 درصد است که بیشترین آن مربوط به سال 1984 می شود که با 12 درصد همراه بوده است و کمترین آن هم در سال 1973 با نرخ 3.4 درصد بوده است.

اما به نسبت دیگر کشورهای اروپایی انگلستان همچنان کمترین میزان نرخ بیکاری را دارد و وضعیتش مناسب است به طوریکه بعد از کشور ژاپن، در میان هفت کشور صنعتی جهان پایین ترین نرخ بیکاری را دارد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved