اقتصاد

  |  

افزایش قیمت گاز در اروپا !

در پی وقوع آتش سوزی در پالایشگاه گزپروم واقع در روسیه، قیمت گاز طبیعی در اروپا تا 546.3 دلار در هر 1000 متر مکعب افزایش داشته است.

به دنبال حادثه ای که منجر به آتش سوزی در پالایشگاه گزپروم در روسیه شد اکنون عرضه ی گاز به اروپا با مشکلاتی همراه شده است و همچنین شاهد افزایش قیمت گاز طبیعی در مناطق اروپایی هستیم. برطبق گزارشات، قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه سپتامبر در کشور هلند تا 546.3 دلار در هر 1000 متر مکعب نیز رسیده است.

آتش سوزی در پالایشگاه اورنگوی شرکت گزپروم روسیه اتفاق افتاده است اگرچه که در تاریخ پنج اوت آتش مهار شده است اما همچنان انتقال گاز به اروپا متوقف شده است چرا که مقدار حجم گازی که از این تاسیسات به اروپا منتقل می شود هنوز تامین نشده است. در حقیقت افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل کاهش موقت تامین گاز از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا رخ داده است.

کشور روسیه از طرفی قصد دارد تا عرضه ی گاز را در خط لوله نورد استریم 2 افزایش دهد تا بتواند گاز مناطق اروپا را تامین کند اما این پروسه تا اواخر این ماه به طول می انجامد.

در حال حاضر منطقه اروپا در بحران کرونا و کاهش عرضه گاز از طرف میدان گازی ترول، یکی از اصلی ترین منابع تغذیه گاز در این منطقه به سر می برد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved