اقتصاد

  |  

افزایش قیمت با سرعت 10 برابر نسبت به حقوق ها در بازار مسکن کشور استرالیا !

معضل جدید و بزرگ تازه در کشور استرالیا به وجود آمده و آن رشد سرعت افزایش قیمت مسکن است که 10 برابر سرعت افزایش دستمزدهاست.

با توجه به افزایش قیمت های مسکن در استرالیا به ویژه سیدنی و ملبورن که روزانه صدها دلار با افزایش قیمت همراه است، دولت استرالیا باید برای جلوگیری از ریسک های مالی سریعا اقداماتی حیاطی را برای مهار وام های اعتباری و کنترل آنها در پیش بگیرد.

یکی از اصلی ترین علل این افزایش قیمت مربوط به پایین بودن بی سابقه نرخ بهره رسمی بانک ها در استرالیا بوده است که ریاست بانک مرکزی این کشور یعنی فیلیپ لو قرار بود این نرخ را تا 0.1 درصد حفظ کند.

با توجه به اظهارات بانک مرکزی استرالیا، انتظار نمی رود نرخ بهره ها تا حداقل سال 2024 با افزایش رو به رو باشد چرا که بانک مرکزی استرالیا خرید ماهانه اوراق قرضه هفتگی خود را تا 2.9 میلیارد دلار (4 میلیارد دلار استرالیا) کاهش داده است.

همچنین یکی دیگر از دلایل بالا رفتن قیمت مسکن در استرالیا، محدودیت های کرونایی و قرنطینه های دراز مدت است. از طرفی هم خانواده ها درگیر مشکلاتی از قبیل ثبات مالی نیز شده اند که باعث رشد سریع تر قیمت مسکن به نسبت دستمزدهای دریافتی می شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved