دانش

  |  

افزایش اکسیژن رسانی به مغز با این خوراکی !

اگر به دنبال جذب اکسیژن برای مغز و یا تقویت فعالیت های آن هستید، از خوردن کاکائو غافل نشوید.

بسیاری از افراد در طول روز از کاکائو و شکلات به عنوان میان وعده استفاده می کنند که مقدار مناسب از این خوراکی نه تنها مضر نیست بلکه برای تقویت عملکرد های شناختی مغز بسیار مفید است چرا که درون کاکائو مقادیر قابل توجهی فلاوانول وجود دارد و حضور این مواد آلی می تواند نقش بزرگی در اکسیژن رسانی به مغز انسان ایفا کند.

براساس مطالعاتی که پژوهشگران انگلیسی دانشگاه بیرمنگام به همراه دانشمندان آمریکایی دانشگاه ایلینوی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که فلاوانول های موجود در کاکائو می تواند اثرات مفیدی بر روند عملکرد مغز بگذارد.

البته لازم به ذکر است که فلاوانول ها که به عنوان مولکولی کوچک شناخته می شوند در دیگر مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات رنگی نیز وجود دارند و خواص مفید آنها تنها بر روی مغز انسان ها نیست بلکه این مواد آلی در تقویت سیستم قلب و عروق هم نقش بسزایی دارند.

پس اگر دوستدار کاکائو و شکلات هستید، بدانید که این خوراکی خوشمزه اگر به میزان مناسب در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد می تواند برای توانایی های شناختی مغز شما بسیار مفید واقع شود و همچنین سطح اکسیژن مغز شما را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved