دانش

  |  

اغذیه های بسیار خطرناک کدامند ؟

باورش کمی سخت است اما در میان غذاهای جهان، برخی از آنها به قدری خطرناک هستند که خوردن آنها ممکن است منجر به مرگ شود.

شاید تا به حال نام برخی از غذاهای محبوب و با ظاهر عجیب را شنیده باشید که به گفته عموم بسیار خوشمزه هستند اما شاید باورتان نشود که این غذاها چقدر می توانند خطرناک و سمی باشند.

محبوب ترین غذایی که حتی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا نیز به عنوان کشنده ترین نوع غذا شناخته می شود و طرفداران زیادی هم دارد، صدف می باشد. باید بدانید که دو نوع عامل خطرناک در صدف خام وجود دارد که یکی از آنها ویروسی به نام "نو رو" است و شدیدا می تواند روده ها را مورد حمله قرار دهد و ایجاد اسهال و استفراغ کند. عامل دیگری که در این غذا به صورت نامحسوس وجود دارد "ویبریو" شناخته می شود که سبب بیماری وبا می شود.

غذای بعدی که حتما در سفر به کشور کره باید از آن پرهیز کنید، اختاپوس سانارچی است. این غذا در کشور کره بسیار محبوب و پرطرفدار است اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که این غذا را تقریبا زنده سرو می کنند و این اختاپوس دارای بازوهای بسیار چسبنده است که اگر در هنگام خوردن آن این بازوها به ارگان های بدن بچسبند ممکن است باعث مرگ شود.

اگر به سرتان زد و خواستید ماهی بادکنکی را تست کنید حتما مطمئن شوید این غذا توسط آشپزی فوق ماهر پخته شود وگرنه این ماهی با سمی (تترو تودوکسین) که در آن وجود می تواند شما را از پا دربیاورد.

همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که از ماهی تن زیاد استفاده می کنید باید از نحوه تولید و نگهداری آن اطمینان حاصل کنید چرا که آلودگی های دریا و اقیانوس ها منجر به تولید یک نوع ماده سمی در داخل بدن ماهی های تن می شود و این ماده سمی می تواند بیماری کشنده اسکارسورتومپچین را در بدن پراکنده کند.

اما از غذاهای دریایی که بگذریم، به یک نوع میوه هم می رسیم که پوست گلابی شکل آن می تواند کشنده باشد و حتما باید رسیده مصرف شود در غیر اینصورت به روده های انسان آسیب وارد می کند و سبب اسهال و استفراغ می شود، این میوه سیب جامائیکا نام دارد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved