دانش

  |  

اطلاعات جدیدی در رابطه با ماده تاریک توسط سازمان فضایی چین بدست آمده است !

بررسی فوتون های گاما توسط دانشمندان نشان داده است که یکسری اطلاعات در رابطه با پرتوهای کیهانی وجود دارد و با استفاده از آنها می توان تا حدودی به ماهیت اصلی ماده تاریک پی برد.

در سال 2015 سازمان فضایی چین ماهواره DAMPE را به منظور مطالعه بر روی ماده تاریک و کشف ماهیت اصلی آن و همچنین ریشه اصلی اشعه های کیهانی، راهی مدار کره زمین کرد.

محققان چینی این ماهواره را برای پیشبرد اهداف بشر و به دست آوردن علم در مورد ناشناخته ترین ماده جهان را بسیار تاثیرگذار می دانند. این ماهواره از سال های 1394 الی 1398 موفق شده بیش از 99 هزار و 864 پرتو گاما را ثبت و به مرکز تحقیقاتی ارسال کند.

فوتون های موجود در اشعه گاما همانند الکترون و پروتون ها فاقد بار الکتریکی هستند و همین امر باعث می شود تا خیلی تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار نگیرند. این ویژگی باعث می شود تا وجود این ذرات، اطلاعات نسبتا دقیقی را از ماده تاریک و یا حتی منشا پرتوهای موجود در کهکشان در اختیار ما قرار بدهند.

در جدیدترین اخبار منتشر شده، اکنون دانشمندان چینی در تحقیقات خود در منظومه شمسی موفق شدند تا اطلاعات جدیدی در رابطه با ماده تاریک با استفاده از فوتون های گاما بدست بیاورند. هرچند در این پروژه چین به تنهایی فعالیت نمی کند و کشور های ایتالیا و سوئیس هم با یکدیگر همکاری می کنند.

قطعا یافتن سرنخ های مختلف می تواند ماهیت این ماده ناشناخته را برای همگان روشن کند اما تا به امروز همچنان ماهیت ماده تاریک یک راز بوده است که به زودی با اطلاعاتی که محققان بدست می آورند، همه چیز برملا خواهد شد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved