دانش

  |  

اصلی ترین عامل بوی بد دهان چیست ؟

یکی از مشکلاتی که در زندگی و روابط اجتماعی روزمره با آن دست و پنجه نرم می کنیم، بوی بد دهان است که گاه گذرا و یا مضمن وجود دارد.

بوی نامطبوع در دهان عمدتا به دو عامل بستگی دارد، این عوامل می تواند سررشته داخلی و یا خارجی داشته باشد اما در بیشتر مواقع این عارضه به عوامل داخلی مربوط می شود.

مهم ترین منشا ایجاد عوامل داخلی بوی بد دهان به فعالیت و تکثیر باکتری های داخل دهان برمی گردد چرا که این فعالیت ها سبب ایجاد مولکول های شیمیایی دارای سولفور می شود. اغلب غذاهایی که دارای مقادیر بالایی پروتئین هستند می توانند تولید و فعالیت های باکتری ها را در داخل دهان تشدید کنند.

اما بپردازیم به عوامل مهم در ایجاد بوی نامطبوع در داخل دهان :

کشیدن سیگار و یا مصرف هرگونه دخانیات، خشک شدن دهان، وجود برخی بیماری ها به ویژه بیماری های عفونی، نداشتن رژیم غذایی سالم، خرابی در دندان ها و استفاده از دندان های مصنوعی می توانند بوی بد در دهان شما را تشدید کنند.

به یاد داشته باشید که ممکن است بوی بد در دهان به صورت موقت باشد مثلا در هنگام صبحگاه، زمانی که تازه از خواب بیدار می شوید می توانید بوی نامطبوع دهانتان را با خوردن صبحانه و مسواک زدن برطرف کنید. همچنین از دیگر راهکار ها برای کاهش بوی بد در دهان می توان به استفاده از دهان شویه های ضدباکتری اشاره کرد. پزشکان برای افرادی هم که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند توصیه می کنند که دندان های خود را قبل از خواب از دهان خارج کنند تا بوی نامطبوع تاثیر کمتری داشته باشد.

فراموش نکنید که در طول از خوردن مایعات به ویژه آب غافل نشوید همچنین حدالامکان سعی کنید مسواک هایتان را هر سه یا چهار ماه یکبار عوض کنید و از مسواک های نرم استفاده کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved