جامعه

  |  

استعمال دخانیات در خودروهای حامل کودکان و زنان باردار ممنوع می‌شود

دولت آلمان در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت استعمال دخانیات در خودروهایی است که کودکان یا زنان باردار را با خود حمل می‌کنند.

دولت آلمان در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت استعمال دخانیات در خودروهایی است که کودکان یا زنان باردار را با خود حمل می‌کنند.

این طرح که پیش‌تر نیز خبر اجرایی شدن آن توسط رسانه‌های محلی مطرح شده بود با انتقاد‌هایی حتی در درون دولت ائتلافی آلمان به رهبری اولاف شولتس مواجه شده است.

با این حال،‌ کارل لوترباخ، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه بار دیگر بر عزم دولت برای تصویب این طرح در پارلمان کشورش و لازم‌الاجرا شدن آن پس از تبدیل شدن به قانون تاکید کرد.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت آلمان، پیش‌نویس این طرح قرار است همزمان با لایحه‌ای که دولت آلمان برای قانونی کردن مصرف ماری‌جوانا در دست تدوین و تهیه دارد، به پارلمان ارائه شود.
 

پیش تر برخی ایالت های آلمان قانون مشابهی را اعمال و جرایمی تا سقف سه هزار یورو برای متخلفان در نظر گرفته بودند. سیگارهای الکترونیکی و سایر مواد دخانی یا مخدر هم شامل این ممنوعیت می شوند.

وزیر بهداشت آلمان که به نمایندگی از حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی این کشور حضور دارد با انتشار توییتی تاکید کرد: «کودکان و زنان باردار به حمایت بهتر در جامعه نیاز دارند.»

کارل لوترباخ با تاکید بر خطر بالقوه آسیب‌های جبران ناپذیر در صورت استعمال غیرفعال دخانیات افزود: «ممنوعیت استعمال دخانیات در خودرو هنگام سفر یک ضرورت است، این ممنوعیت باید زودتر اعمال می شد.»
 

از سوی دیگر، اتحادیه رانندگان خودرو در آلمان نیز در واکنش به طرح یاد شده و اجرایی شدن آن در آینده اعلام کرده است که «چنین ممنوعیتی را نمی‌توان کنترل کرد و دست کم کنترل ‌آن بسیار محدود خواهد بود.»

دولت آلمان اما به رغم برخی ایراد‌ها و انتقادها همچنان بر اجرایی شدن این ممنوعیت تاکید دارد و آنرا به صلاح بهداشت و سلامت در این کشور می‌داند. مجلس علیای پارلمان آلمان موسوم به «یوندسرات» (مجلس فدرال) در ماه مارس ۲۰۲۲ طرح قانونی شدن این ممنوعیت را به مجلس نمایندگان(بوندستاگ) ارجاع کرده بود.

منبع: euronews

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved