دانش

  |  

از کجا بفهمیم که ویتامین B12 در بدن دچار کمبود شده است ؟

بدن انسان بسیار حساس و پیچیده است و زمانی که با کمبود عنصری همراه باشد واکنش هایی را نشان می دهد، به عنوان مثال کمبود ویتامین B12 در بدن باعث خستگی و احساس ضعف می شود.

یکی از مهمترین ویتامین ها در بدن که وظیفه تولید گلبول های قرمز خون در بدن را برعهده دارد و همچنین در محافظت از سیستم عصبی بدن نقش بسزایی دارد، ویتامین B12 می باشد که اگر بدن با کمبود این ویتامین همراه شود مشکلات زیادی اعم از تپش قلب به وجود در بدن انسان پدیدار خواهد شد.

این تپش قلب ناشی از کمبود ویتامین B12 در بدن جزو علامت های کمتر شایع شده ی کمبود این ویتامین است و باعث می شود شما احساس کنید قلب شما به طور منظم نمی تپد و یا برای چند ثانیه و یا چند دقیقه مداوم می تپد. حتی ممکن است این حس را در گلو و یا گردن هم تجربه کنید.

اما شایع ترین علائمی که کمبود ویتامین B12 در بدن از خودش بروز می دهد مربوط به خستگی، حس ضعف در عضلات بدن و یا خمودگی است. این علائم تنها به اینجا ختم نمی شوند چرا که کمبود این ویتامین در بدن می تواند بر سایر سلول های بدن در نقاط دیگر بدن تاثیر بگذارد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی نظیر : افسردگی، اختلال در حافظه، احساس گیجی و یا حتی زوال عقل شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved